برای شروع هرگز دیر نیست

جی۵ لاین:جیم کری، بازیگر برجسته ی سینما، در شروع کارش با مشکلات مختلف رو به رو شد. او می گوید، وقتی احساس کرد که می خواهد از رویایش دست بکشد، به یاد ” رادنی دنجر فیلد” افتاد که قبل از رسیدن به اوج موفقیت در کارش، چندین دهه تلاش کرده بود. کری می گوید:” پانزده سال در باشگاهها فعالیت کردم، ولی تنها موضوعی که به ان فکر می کردم، این بود که رادنی در سی سالگی کارش را از دست داد، اما در دوران چهل سالگی دوباره به روی صحنه برگشت. او کار بزرگی انجام داد و ثابت کرد که در تجارتی که همیشه به جوانها بها می دهد، هرگز برای اثر گذاری دیر نیست. ممکن است مجبور شوید برای مدتی دست از تلاش بردارید، اما رویایتان باید همچنان استوار باقی بماند. نباید همین طور دست روی دست بگذارید. ممکن است زمان هرگز برای رسیدن به آرزویتان عالی نباشد. از این رو، چه بهتر که از همین حالا شروع کنید. در غیر این صورت، هر چند سال آینده یک سال پیرتر شده اید، اما هیچ قدمی برای رسیدن به خواسته هایتان برنداشته اید.”

نکته: شایع ترین عذر و بهانه ها برای دنبال کردن یک رویا، موضوع زمان است. بعضی ها می گویند خیلی زود است. آنها برای اینکه دنبال رویای خود بروند، منتظر اجازه باقی می مانند، اجازه ای که تنها خود آنها باید آن را به خود بدهند. پرل باک، نویسنده، می گوید:” جوان به این دلیل که خیلی نمی داند که محتاط و دوراندیش شود، همراه می خواهد از غیر ممکن، ممکن بسازد و این کار را می کند.” بعضی دیگر فکر می کنند برای آنها خیلی دیر است که رویایشان را تحقق بخشند و در نتیجه تسلیم می شوند.

جی۵ .کام

برگرفته از کتاب نیم کیلو باش ولی مرد باش! نویسنده: سعید گل محمدی

منبع تصویر:blog  

هر پنجشنبه، یکی از خاطرات ارسالی توسط بازدیدکنندگان منتشر خواهد شد، برای مطالعه سایر خاطره ها به صفحه “لیست خاطره های مثبت” و جهت ارسال خاطره خود به صفحه “ارسال خاطره” مراجعه فرمایید.

برچسب ها: , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رامین
رامین
9 سال قبل

هم اينك آغاز كرده ام تا تغييراتي بنيادين در زندگيم به وجود آورم پاره اي دير يابند پاره اي اندوهگينم مي كنند پاره اي با خطر همراهند و بسياري به معناي رنج هاي دم افزونند اما هر چه باشند مي دانم كه از عهده برمي آيم… كسي چون تو را دارم كه در سختي و شادكامي ديده بر من دارد همان است كه استوار مرا به پيش ميراند

رامین
رامین
9 سال قبل

هم اينك آغاز كرده ام تا تغييراتي بنيادين در زندگيم به وجود آورم پاره اي دير يابند پاره اي اندوهگينم مي كنند پاره اي با خطر همراهند و بسياري به معناي رنج هاي دم افزونند اما هر چه باشند مي دانم كه از عهده برمي آيم… كسي چون خدا را دارم كه در سختي و شادكامي ديده بر من دارد همان است كه استوار مرا به پيش ميراند