شخصیت مجموعه ی انتخاب های روزانه ی ماست

جی۵ لاین: در جریان یک مسابقه ی مهم گلف، گلف باز مشهور باتوم جونز اشتباهی به گوی بازی خورد. جونز بلافاصله خطایش را به داوران اعلام کرد. داوران میان خود در این باره مشورت کردند. هیچ کدام از آنها این خطا را ندیده بودند. از این رو، تصمیم گیری را به خود جونز واگذار کردند، و او خطای خودش را گرفت. کمی بعد داوران به تحسین صداقت جونز پرداختند، اما جونز به آنها گفت:” شما دزد بانک را به این دلیل که به بانک دستبرد نزده، تحسین می کنید؟ نه، این کار را نمی کنید. در بازی گلف هم باید همین قاعده را رعایت کرد.” آن روز بابی جونز صرفا به خاطر خطایی که کرده بود، بازنده شد. شخصیت و صداقت او به قدری والا و چشمگیر بود که انجمن گلف امریکا جایزه ی اخلاق خود را به اسم بابی نام گذاری کرده است.

نکته: شخصیت ما انتخاب های ما را مشخص می سازد. اما انتخاب های ما شخصیت ما را خلق می کند. مارگارت جنسون، نویسنده و سخنران، می گوید:” شخصیت مجموعه ی انتخاب های روزانه ی ماست. شخصیت امروز ما نتیجه ی انتخاب های دیروز ماست. شخصیت فردای ما حاصل انتخاب های امروز ما خواهد بود. برای اینکه شخصیت خود را تغییر دهید، انتخاب های خود را تغییر بدهید. آنچه هر روز فکر می کنید، انتخاب می کنید و انجام می دهید، شما را شکل می دهد.”

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:نیم کیلو باش ولی مرد باش! / سعید گل محمدی/ انتشارات آسیم
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات آسیم  داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها