دستاورد در برابر عمل

جی۵ لاین: دانشمندان آزمایشی را بر روی تعدادی لیسه ی پروانه انجام دادند. این لیسه ها، چشم بسته دنباله رو اولین لیسه ای می شدند که جلوی صف قرار داشت. آن ها را طوری پشت سر هم قرار داده بودند که لبه ی یک گلدان گرد می چرخیدند؛ به طوری که اولین لیسه پشت آخرین لیسه قرار می گرفت و حرکتی دایره وار داشتند. تلی از برگ های سوزنی کاج که عمده ی غذای مخصوص این لیسه هاست در وسط گلدان گذاشته شده بود. لیسه ها تمام مدت، دور این گلدان پر از غذا می چرخیدند. آن ها هفت شبانه روز چرخیدند و سرانجام همه ی آن ها بر اثر گرسنگی و خستگی مفرط تلف شدند. عجیب این که تلف شدن آن ها بر اثر استفاده نکردن از منبع غذایی در دسترسشان بود!
نکته: متاسفانه بسیاری از افراد نیز در زندگی مثل این لیسه ها حرکتی شبیه به چرخ و فلک دارند، بدون این که به نتیجه ای مطلوب برسند. خیلی ها مثل لیسه ها از درک تفاوت میان دستاورد و عملکرد عاجز هستند و این دو را با هم اشتباه می گیرند و ممکن است به شدت مشغول انجام فعالیت های گوناگون باشند، اما حاصل کار به هیچ عنوان سودمند نباشد. باید اهداف و مقاصد تعریف شده ای داشته باشیم، اهدافی که در زمره ی یک « گونه ی معنا دار» قرار می گیرند.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:خوشبختی یا بدبختی؟ انتخاب با شماست/ سعید گل محمدی/ انتشارات نسل نو اندیش
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات نسل نو اندیش  داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
سارا
9 سال قبل

باید برای رسیدن به موفقیت موانع رو از سر راهمون برداریم و از هیچ تلاشی دریغ نکنیم حتی اگه بارها و بارها زمین بخوریم نباید دور باطل داشته باشیم.

زهرا
زهرا
9 سال قبل

توی زندگی خیلی از ما شاید این اتفاق افتاده باشه و پیش خودمون فکر کنیم که دور باطل داریم دوست عزیزم خوبه که ی یا علی بگیم و همه چیز رو از نو شروع کنیم. میدونم که هممون موفق میشیم اگر با جدیت و تلاش و تمرکز روی هدفمون تلاش کنیم.