جهان پهلوان تختی در چند ثانیه اول سیراکف را خاک کرد.

جی5 لاین: مسابقه فینال کشتی بین جهان پهلوان غلامرضا تختی و پتکوف سیراکف از کشور بلغارستان بود، همه سیراکف را می شناختند، ورزشکاری نامدار و دارای چندین عنوان قهرمانی، بسیار سریع و فنی.

کشتی که شروع شد، تختی توانست در همان چند ثانیه اول سیراکف را خاک کرده و پایش را گیر بیاندازد، سیراکف مقاومت کرد و داور کشتی را سر پا اعلام نمود، غلامرضا تختی بار دوم هم توانست قهرمان نامدار بلغاری را به زیر کشیده و پایش را تحت فشار قرار دهد، مدتی به همین صورت گذشت و سیراکف همچنان مقاومت میکرد که فشار زیاد موجب درد شدید بر پایش گردید و با دست به پایش اشاره نمود، تختی که درد پای او را درک نمود رهایش کرده و از جا بلند شد.

تمام تماشاچیان به اعتراض فریاد زدند: به چه علت رهایش کردی؟ چند ثانیه دیگر طاقت نمی آورد و تو قهرمان می شدی.

تختی سرش را به زیر انداخته بود و در مقابل فریادهای تماشاچیان سکوت کرد، سیراکف که از عمل جوانمردانه تختی متاثر شده بود منتظر اعلام نتیجه ی داور نشده و خودش به سوی تختی رفت و دست او را به عنوان برنده بالا برد.

اگر مطالعه این داستان شما را متاثر کرده است حتما از شنیدن داستان مسابقات دومیدانی المپیک معمولین نیز شگفت زده خواهید شد: “تماشاگران آنقدر به وجد آمده بودند که تا آخر مسابقه آنها را تشویق می کردند.

جی5 لاین . کام
منبع اصلی: کتاب تو تویی؟-جلد اول/امیررضا آرمیون/ نشر ذهن آویز
منبع تصویر: vatan download
بازنویسی و انتشار: حوریه جعفری

هر روز، ساعت ۷ صبح یک داستان مثبت در جی۵ لاین منتشر خواهد شد، اگر می خواهید روزی یک داستان انرژی بخش به ایمیل شما ارسال شود، صفحه “فیدبرنر” را مطالعه فرمایید. همچنین برای دیدن سایر داستان ها به صفحه لیست داستان های مثبت مراجعه کنید.

برچسب ها: , , , , , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا
10 سال قبل

الگوی من ، جهان پهلوان تختی
خدا جهان پهلوان تختی را بیامرزد

حمیده ابراهیمی
حمیده ابراهیمی
11 سال قبل

خاطره جالب و اموزنده ای بود بیش از این بنویسید تاهمگان بدانند و به ان عمل کنن.
یادش گرامی وپر رهرو