تابلوی روی دیوار

جی۵ لاین:مادر، خسته از خرید برگشت و به زحمت زنبیل سنگین را داخل خانه کشید. پسرش دم در آشپزخانه منتظر او بود و می خواست کار بدی را که تامی کوچولو انجام داده، به مادرش بگوید. وقتی مادرش را دید به او گفت:” مامان! مامان! وقتی من داشتم تو حیاط بازی می کردم و بابا داشت با تلفن صحبت می کرد تامی با یه ماژیک روی دیوار اتاقی را که شما تازه رنگش کرده اید، خط خطی کرد!” مادر آهی کشید و فریاد زد:” حالا تامی کجاست؟” و رفت به اتاق تامی کوچولو. تامی از ترس زیر تخت خوابش قایم شده بود. وقتی مادر او را پیدا کرد، سر او داد کشید:” تو پسر خیلی بدی هستی.” و بعد تمام ماژیک هایش را شکست و ریخت توی سطل آشغال. تامی از غصه گریه کرد. ده دقیقه بعد وقتی مادر وارد اتاق پذیرایی شد، قلبش گرفت و اشک از چشمانش سرازیر شد. تامی روی دیوار با ماژیک قرمز یک قلب بزرگ کشیده بود و درون قلب نوشته بود: مادر دوستت دارم! مادر در حالی که اشک می ریخت به آشپزخانه برگشت و یک تابلوی خالی با خود آورد و آن را دور قلب آویزان کرد. بعد از آن، هر روز به آن اتاق می رفت و با مهربانی به تابلو نگاه می کرد!

نکته: هر چند هم که خسته باشیم با کمی آرامش می توانیم ناراحت کننده ترین وقایع، را به راحتی حل کنیم. شاید اصلا در بطن این حادثه ی به ظاهر تلخ، نکته ای بسیار شیرین نهفته باشد. کمی چاشنی صبر و مهربانی را به وجودمان اضافه کنیم تا در برخوردها آرام تر و منطقی تر رفتار کنیم.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:پندهای قند پهلو جلد دوم/ مهندس حسن شکر ریز/ انتشارات فکر آذین
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات فکر آذین داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nazanin
9 سال قبل

چقدر زیبا بود

رامین
رامین
9 سال قبل

اشخاص شریف و درد کشیده ای وجو دارند که با حداقل مهربانی قادرند رنج ودرد خود را با شکیبایی تحمل کنند.

سارا
سارا
9 سال قبل

صبر یعنی : واکنش در بهترین فرصت نه در اولین فرصت