به این فکر می کردم چطور ممکن است دوام بیاورم

جی5 لاین: حدود چهار سال پیش از محل کارم اخراج شدم. در یک کارخانه مواد غذایی مشغول به کار بودم که  متاسفانه به علت فروش کم و رکود بازار ورشکست شده و مجبور گشت تعدا زیادی از کارمندان خود از جمله من را بیرون کند. من 5 سال در آنجا کار کرده بودم. با این که بعد از مرگ شوهرم مجبور بودم بیشتر روز را سر کار باشم اما از کار و درآمدم راضی بودم.

با وجود دو بچه و اجاره خانه نهایتا می توانستم یک تا دو ماه دیگر با پس انداز بازنشستگی ام زنگی کنم. تحصیلاتم آنقدر نبود که مطمئن باشم می توانم در هر جای دیگری کار کنم. از طرفی می دانستم وضع و اوضاع کار آنچنان مناسب نیست. از مشکل پیش آمده بسیار ناراحت بودم. به این فکر می کردم چطور ممکن است دوام بیاورم؟ آینده فرزندانم چه می شود؟ تا چند روز نمی توانستم درست غذا بخورم. تا نیمه های شب بیدار بودم و به شرایطم فکر می کردم. یک روز صبح وقتی از خواب بیدار شدم با خودم گفتم تا کی قرار است غصه بخورم و دست روی دست بگذارم؟ نفس عمیقی کشیدم و گفتم: همین امروز باید کاری کنم. بعد از ظهر آن روز به این قضیه فکر کردم که در هر شرایط اقتصادی باز هم خانم ها دوست دارند به سر و وضع خود برسند و بابت این امر پول خرج می کنند. پس اوضاع سالن های زیبایی و آرایشگاه ها نباید بد باشد. بنابراین فردای آن روز یک مقدار از پول پس انداز خود را برداشتم و در یک آموزشگاه زیبایی ثبت نام کردم. تمام تلاشم را برای یادگیری فنون آرایشگری بکار گرفتم. سعی می کردم کارها را به بهترین نحو ممکن انجام داده و چیزهایی را که خودم قبلا به عنوان مشتری به آن معترض بودم و گله می کردم اصلاح کنم. مدت کوتاهی از اتمام دوره آموزشیم نگذشته بود که در یک سالن زیبایی مشغول به کار شدم.در آنجا هم تمام تلاش خود را کردم که بهترین خدمات را به مشتریانم داده و به آنها و نظرشان احترام بگذارم.

الان یک و سال و نیم است که در آن سالن زیبایی مشغول هستم و می توانم بگویم که حقوق سالانه ام از درآمد کار پیشینم بیشتر شده است. مطمئنم که کار و کاسبی ما به زودی از این بهتر هم خواهم شد!

جی5 لاین . کام
منبع اصلی: Got Inspiration
منبع تصویر: Cynical Times
ترجمه و بازنویسی: حوریه جعفری
بازنگری و انتشار: حمید توکلی کرمانی

هر روز، ساعت ۷ صبح یک داستان مثبت در جی۵ لاین منتشر خواهد شد، اگر می خواهید روزی یک داستان انرژی بخش به ایمیل شما ارسال شود، صفحه “فیدبرنر” را مطالعه فرمایید!

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
11 سال قبل

:chic: :chic: :chic:

نیره جعفری
نیره جعفری
12 سال قبل

ما باید یاد بگیریم تحت هیچ شرایطی امیدمون رو از دست ندیم 😉 😉 😉

م ک
م ک
12 سال قبل

امیدمان را نباید از دست بدهیم :-))

حانیه
حانیه
12 سال قبل

چه پشتکار خوبی 😯