برنده کسی است که مستقیم ترین خط را با قدم هایش ایجاد کند

جی5 لاین: هوا ابری بود و برف می بارید. معلم که دید دانش آموزان کسل و خواب آلود به نظر می رسند برای رفع کسالت آن ها ایده ای به ذهنش رسید و بچه ها را به حیاط مدرسه برد.
حیاط مدرسه کاملا سفید شده بود. معلم بچه ها را به انتهای حیاط برد، آن ها را به صف کرد و گفت: بیایید یک مسابقه اجرا کنیم. هر یک از شما باید به سمت دیوار روبرویی واقع در آن سمت حیاط برود. برنده کسی است که مستقیم ترین خط را با قدم هایش ایجاد کند.
مسابقه برگزار شد و وقتی همه بچه ها به خط پایان رسیدند معلم از همه شان دعوت کرد به سکوی مدرسه بروند تا بهتر بتوانند در مورد خطوط ایجاد شده قضاوت کنند.
وقتی بچه ها به زمین مدرسه نگاه کردند متوجه شدند که بعضی از خطوط کاملا کج هستند، خیلی از آن ها در نیمه ی مسیر کج شده و باز به مسیر مستقیم بازگشته بودند و تقریبا شکلی منحنی ایجاد شده بود، فقط جا پای یکی از دانش آموزان به نام مهسا خطی صاف درست کرده بود. معلم با شگفتی از مهسا پرسید: چطور توانستی بدون انحراف اینچنین صاف و مستقیم قدم برداری؟ مهسا جواب داد: قبل از اینکه شروع به قدم برداشتن بکنم روی دیوار روبرو نقطه ای را به عنوان هدف برای خودم مشخص کردم و تمام مسیر بجای اینکه مثل بقیه بچه ها به جلو پاهایم و یا پشت سرم نگاه کنم، چشم از آن نقطه برنداشتم!

جی5 لاین . کام
منبع اصلی: وبلاگ دکتر پیمان حسینی
منبع تصویر: McCombs today
بازنویسی: حوریه جعفری
بازنگری و انتشار: حمید توکلی کرمانی

هر روز، ساعت ۷ صبح یک داستان مثبت در جی۵ لاین منتشر خواهد شد، اگر می خواهید روزی یک داستان انرژی بخش به ایمیل شما ارسال شود، صفحه “فیدبرنر” را مطالعه فرمایید!

برچسب ها: , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرناز
مهرناز
11 سال قبل

هد ف های زندگی هم به همین صورته ما هم جای دانش آموزانیم که خداوند مثل آموزگاری مهربان جلوی ما راه هایی قرار می ده که اگر صا ف بری موفقی ولی آگر کج بری با زنده مرسی خدای خوبم که همیشه بهترین هدف ها رو در زندگیم ایجاد می کنی

trackback

[…] برنده کسی است که مستقیم ترین خط را با قدم هایش ایجاد کند […]

trackback

[…] برنده کسی است که مستقیم ترین خط را با قدم هایش ایجاد کند […]

shaghayegh
shaghayegh
12 سال قبل

kheili khub bud