الماس وجودتان را کشف کنید

جی۵ لاین: می گویند کشاورزی افریقایی در مزرعه اش زندگی خوب و خوشی را با همسر و فرزندانش داشت. یک روز شنید که در بخشی از افریقا معادن الماس کشف شده اند و مردمی که به آنجا رفته اند، با کشف الماس به ثروتی افسانه ای دست یافته اند. او که از شنیدن این خبر هیجان زده شده بود، تصمیم گرفت برای کشف معدن الماس به آنجا برود. بنابراین زن و فرزندانش را به دوستی سپرد و مزرعه اش را فروخت و عازم سفر شد. او مدت ده سال افریقا را زیر پا می گذراد و عاقبت به دنبال بی پولی، تنهایی و یاس و نو میدی خود را در اقیانوس غرق می کند. اما زارع جدید که مزرعه را خریده بود، روزی در کنار رودخانه ای که از وسط مزرعه می گذشت، چشمش به تکه سنگی افتاد که درخشش عجیبی داشت. او سنگ را برداشت و به نزد جواهر سازی برد. مرد جواهر ساز با دیدن سنگ گفت که آن سنگ الماسی است که نمی توان قیمتی بر آن نهاد. مرد زارع به محلی که سنگ را پیدا کرده بود رفت و متوجه شد سرتاسر مزرعه پر از سنگ های الماسی است که برای درخشیدن نیاز به تراش و صیقل داشتند. مرد زارع پیشین بدون آنکه زیرپای خود را نگاه کند، برای کشف الماس تمام افریقا را زیر پا گذاشته بود، حال آنکه در معدنی از الماس زندگی می کرد! معمولا آنچه که می خواهیم، هر آنچه آرزوی رسیدن به آن را داریم و سرانجام تحقق همه ی آرزوهایمان در اطرافمان قرار دارد، اما افسوس که متوجه آن نمی شویم.در حالی که باید آستین ها را بالا زد و با برنامه ریزی و تلاش و کوشش صحیح الماس وجودی مان را روشنی بخشیم.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی: داستان های کوتاه از نویسندگان بزرگ و ناشناس/ حمید رضا غیوری/ انتشارات غیوری
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات غیوریداشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کشکولی
کشکولی
9 سال قبل

در زندگی هر کسی الماسهای زیادی هست یکیش پدر و مادر که اگر دعای خیرشون پشت سرت باشه شک نکن برنده ای (برنده -برنده)دیگری زمان است و یکیش هم داشتند جسم و روح سالم این الماسها را خوب نگهدارید

علی
علی
9 سال قبل

تا حالا شده که در اوج نا امیدی، یک مرتبه موجودی تازه درونتون متولد شه؟

یه حس قشنگی داره

خیلی دوست داشتنیه

خیلی نابه

من به این “قابلیت تولد دوباره” میگم “الماس”

یکی از قشنگ ترین هدیه های خدا به انسان

کاش الماسمونو گم نکنیم.