از یک سوراخ دوبار گزیده نشوید

جی۵ لاین: ” جیک” و ” جو” اشتهای سیری ناپذیری به شکار داشتند. آنها در طی یک هفته شکار در جنگل های دور افتاده در کانادا چند گوزن بزرگ به دام انداختند. هنگامی که خلبان برای بازگرداندن آنها به محل قرار بازگشت با نگرانی گفت:« من نمی توانم شما را با شکارهای به این بزرگی از اینجا ببرم، هواپیمای من قدرت حمل چنین بار سنگینی را ندارد.» جیک گفت:« ولی هواپیمایی که سال گذشته ما را از اینجا برد، دقیقا مثل همین بود.» خلبان پرسید:« واقعا؟ خوب اگر شما پارسال توانسته اید این کار را بکنید، معنی اش این است که من هم می توانم از پس آن بر بیایم.» هواپیما روی سطح آب به حرکت در آمد ولی با آن بار سنگین به سختی توانست از روی جنگل به پرواز در آید و پس از طی مسافتی کوتاه به کنار کوهی برخورد و سقوط کرد. سر نشینان هواپیما متوحش و آشفته ولی صحیح و سالم خود را از میان لاشه هواپیما بیرون کشیدند و در همان حال، جو پرسید:« ما کجا هستیم؟» جیک کنجکاوانه نگاهی به اطراف انداخت و در جواب گفت:« مطمئن نیستم، ولی به گمانم حدود یک کیلومتر جلوتر از پارسال.»
نکته: اگر به کارهایی که قبلا انجام می داده اید باز هم ادامه دهید به همان نتایجی می رسید که قبلا رسیده اید. برنده ها از تجربیات خود و دیگران پلی می سازند، برای رسیدن به موقعیت های آتی در حالی که بازنده ها با تکرار تجربیات ناموفق خود، مرتبا در زندگی درجا می زنند. آنها گویا دوست دارند همیشه از یک سوراخ دوبار گزیده شوند و این شرط عقل نیست.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی: مشکلات را شکلات کنید/ مسعود لعلی/ انتشارات بهار سبز

نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات بهار سبز داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید
سعید
9 سال قبل

برنده ها از تجربیات دیگران برای پیروزی خود استفاده می کنند.

سمانه
سمانه
9 سال قبل

شرط عقل این است که از شکست های خود پلی بسازیم برای پیروزی.