تصویر ذهنی

جی۵ لاین: زندانیان با کار و زحمت طاقت فرسای خود زندانی جدید ساختند.قرار بود ساختمان جدید جایگزین زندان قدیمی و کهنه ای شود که سالیان سال زندانیان را در خود جا داده بود. زندانیان پس از اسکان در سلول های تازه ی خود ناگزیر شدند که با تلاش فراوان به جمع آوری اسباب و اثاثیه ی زندان کهنه ( مانند در و پنجره و لوازم لوله کشی و دستشویی و …) اقدام کنند. آخر سر، دیوارهای بلند زندان کهنه را تحت نظر محافظان پایین کشیدند. زندانیان به هنگام تخریب ساختمان با کشف این که دیوارهای زندان با وجود میلگردهای دو اینچی پنجره ها و قفل های بزرگ متصل به درهای ضخیم، از کاغذ و گل رس درست شده اند و سپس به گونه ای رنگ آمیزی شده اند که سنگ و آهن می نمایند، شوکه شدند و خشم غضب سراپای وجودشان را فرا گرفت. بر همه ی زندانیان روشن شده بود که اگر در طول دوران محکومیت در ساختمان قدیمی یک مشت و یا یک لگد محکم بر یکی از دیوارهای آن وارد می کردند، دیوار فرو می ریخت و همه ی آن ها پا به فرار می گذاشتند. همه ی زندانیان سالیان سال در سلول های خود در هم می لولیدند و تصور می کردند که فرار از دیوارهای نفوذناپذیر آن غیرممکن است. هرگز کسی آن را نیازموده بود، چون تصورر می کرد آزادی چیزی است که دسترسی به آن بسیار مشکل است!
نکته: ذهن انسان، جهان شگفت انگیزی است که بسیاری از پژوهشگران را به خود مشغول داشته است. تصاویر ذهنی بخش مهمی از دنیای درون ما را تشکیل می دهند. این تصاویر گاهی خود به خود یا بهتر بگوییم به طور ناخودآگاه و توسط محرک هایی که ما از آن آگاهی نداریم در ذهن ما به وجود می آید. از ویژگی های این تصاویر ذهنی آن است که می توانند بدون توجه به اصل رویدادها و وقایع روشن و تاریک، کوچک و بزرگ شوند و در روحیه ی ما تاثیر بگذارند.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:خوشبختی را به بها می دهند نه به بهانه!/ سعید گل محمدی/ انتشارات نسل نو اندیش

نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات  نسل نو اندیش داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رسول
رسول
9 سال قبل

ﺑﺎﻭﺭ…ﺑﺎﻭﺭ…ﺑﺎﻭﺭ…ﭼﻴﺰﯼ ﮐﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎ ﺭﺍﻣﯽ ﺳﺎﺯﺩ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻃﺮﺯ ﻓﮑﺮ و ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎﺳﺖ….ﻃﯽ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎ ﺑﺎﻭﺭ ﻫﺎﯼ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﻳﻢ ﻳﺎ ﺑﺎﻭﺭ ﻫﺎﻳﯽ ﺑﻪ ﺑﻪ ﺗﺤﻤﻴﻞ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺑﯽ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﻧﺪ …..ﻭﻟﯽ ﻣﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﻫﻴﭻ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﺍﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻳﻢ…و ﺍﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻳﮏ ﭼﻴﺰ ﺑﺪﻳﻬﯽ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻴﻢ!!!!
ﻭﻟﯽ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﻣﺮﺯ ﻫﺎ ﺑﮕﺬﺭﻳﻢ…ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻋﺎﺩﺕ ﮐﻨﻴﻢ…ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺑﺎﻭﺭ ﻫﺎﻳﻤﺎﻥ ﺷﮏ ﮐﻨﻴﻢ ﺍﻥ ﺧﺎ ﺭﺍ ﺍﺯﻣﺎﻳﺶ ﮐﻨﻴﻢ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﺷﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﻨﻴﻢ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﻨﻴﻢ ﮐﺘﺎﺏ ﺑﺨﻮﺍﻧﻴﻢ…