زیبایی انسان در چیست؟

جی۵ لاین: روزی شاگردان نزد استادی رفتند و پرسیدند :” استاد، زیبایی انسان در چیست؟” استاد دو کاسه کنار شاگردان گذاشت و گفت:” به این دو کاسه نگاه کنید . اولی از طلا درست شده است و درونش زهر است ، و دومی گلی و درونش آب گواراست . شما کدام را می خورید؟” شاگردان جواب دادند:” کاسه گلی را .” استاد گفت:” آدمی هم همچون این کاسه است. آنچه که آدمی را زیبا می کند درون و اخلاقش است. باید سیرتمان را زیبا کنیم، نه صورتمان را.” نکته : به چشمی اعتماد کن که به جای صورت به ” سیرت ” تو می نگرد.

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر: javaherlal

  • منبع اصلی: خودت باش/جلد دوم/سعید گل محمدی/انتشارات نسل نو اندیش
  • 2
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات ذهن آویز  داشته باشید تا علاوه برحمایت از مولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mobina
Mobina
9 سال قبل

خوووووووووووووووووووووووب :yes:

منصور
منصور
10 سال قبل

زیبایی انسان در اخلاق وکردار اوست که نام انسان را جاویدان میکند.ظاهری زبیا مثل گلی ست که زود پژمرده می شود.

پریسا
پریسا
10 سال قبل

خیلی وقته جی 5 نیومدم و دلیلش هم موجه چون به شدت غرق کتاب آقای مالکی نژاد شدم انگار با مخاطب رودرو در حال صحبته و تجربیاتشونو خالصانه دراختیار میذارن و متعجب میشی که از اینهمه اراده و تلاش ایشون که من خودم خجالت میکشم وقتی میبینم واسه چه مسائل کوچیکی خودمو زمین گیر کردم
واقعا به همه کسایکه احساس تنبلی، بی ادارگی، افسردگی، و همه با هر ذهنیتی کتاب ” مواظب پرتقالهایت باش” رو پیشنهاد میکنم تبلیغ نمیکنم اما میبینم که خیلی از ماها از بی ادارگی عمدی یا غیرعمد رنج میبیریم و مشکلاتی جدی بدنبال داره

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل

تامل بر انگیز بود. وقتی تیتر رو خوندم فکر کردم سوال کردین که زیبایی انسان در چیست و ما باید جواب بدیم با این ذهنیت متن رو خوندم. به نظر من زیبایی یه انسان این هست که دووم میاره و موقعیت ها رو تحمل میکنه. اینکه از درون میشکنه و از بیرون زندگی میکنه برا من زیباترین خصلت انسانه.