گاندی و مقام استادی

جی۵ لاین: در دوره ای که ” مهاتما گاندی” در آفریقای جنوبی اقامت داشت ، نام و آوازه اش در گستره ای تا دوردست پراکنده شده بود. دانشجویان هندی در لندن برای او مراسم تجلیل برگزار کردند. اتحادیه دانشجویی در تدارک جش سالانه اش از ” گاندی ” دعوت کرد تا ریاست همایش را بر عهده بگیرد و او بی درنگ پذیرفت. قرار بود گردهمایی شب هنگام و به صرف شام برگزار شود. دانشجویان تصمیم گرفتند که خودشان برای گاندی غذا بپزند. آنها دور هم جمع شدند و حسابی سرگرم فراهم کردن شام بودند که متوجه فردی در میان خود شدند که با شور و شوق خاصی کار می کرد.او حتی بدون درخواست کسی، تلاش می کرد ، هر کاری انجام می داد و تمام روز مشغول بود. شب هنگام که ترتیب همه کارها داده شد ، دانشجویان آماده شدند تا لباسهایشان را عوض کنند . تازه در آن هنگام بود که دریافتند کارگر سخت کوش، شخص آقای ” گاندی ” بوده است! او صبح زود آمده بود تا در کنار دانشجویان ، همکاری و همراهی کند و یکی از آنها باشد.

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر: thaoski

  • منبع اصلی:تنقلاتی برای روح/جی پی واسووانی/ترجمه: فریبا طیب نما/ اتنشارات بهار سبز
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات بهار سبز  داشته باشید تا علاوه برحمایت از مترجم   گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

 

برچسب ها: , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلی
لیلی
10 سال قبل

سلام

اگر غیر این بود گاندی نمی شد
گاندی بزرگ بودنش در رفتارش نشون داده و هر کسی که می خواد بزرگ و گرامی باشه باشید رفتارش بزرگمنشانه باشه

منصور
منصور
10 سال قبل

انسانهای معرف از میان توده ای مردم هستند و همیشه مردمی فکر میکند ومردمی زندگی می کنند بخاطر این است که جای انها در قلب مردم است.

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل

برای پیدا کردن ادم های بزرگ لازم نیست سرمونو بلند کنیم بلکه باید سرمونو بچرخونیم. ادم های بزرگ از جنس مردم هستند و جنس مردم از بالا بهشون نگاه نمیکنه هم ردیف شون قدم برمیداره.