تعادلش را از دست داد، به زمین خورد و پایش شکست

جی5 لاین: در زمان های قدیم کشاورزی در دهکده ای دوردست زندگی می کرد که اسبی پیر داشت و با آن زمین هایش را زراعت می کرد. روزی اسبش به سوی تپه ها گریخت و در این میان همسایگان کشاورز با این باور که او بدشانسی آورده است شروع به دلداری اش کردند. با این وجود پیرمرد به آنها گفت:خوش شانسی؟ بدشانسی؟ چه کسی از بازی روزگار آگاه است؟

یک هفته بعد اسب پیر به مزرعه بازگشت و همه را حیران کرد. گله ای از اسبهای وحشی کوهستان همراه اسب به مزرعه پیرمرد آمدند. همسایگان او که دهانشان از تعجب باز مانده بود با این باور که او خوش شانس است به او تبریک گفتند. باز هم مرد دانا در جواب به آنها گفت: خوش شانسی؟ بدشانسی؟ چه کسی می داند؟

روزی وقتی پسر کشاورز مشغول رام کردن اسب های وحشی بود ناگهان تعادلش را از دست داد، به زمین خورد و پایش شکست. دوباره تمام اطرافیان شروع به پیش داوری کردند. در این میان تنها مرد کشاورز بود که به خوبی می دانست این پایان ماجرا نیست.

چند هفته بعد نیروهای ارتش وارد روستا شدند و شروع به سربازگیری از میان جوانانی کردند که از نظر جسمی توانا بودند. وقتی نوبت به پسر کشاورز رسید با دیدن پای شکسته جوانک او را از خدمت سربازی معاف کردند.

راست است که می گویند: یک سیب را که هوا بیندازی هزار چرخ می خورد تا به زمین برسد. گاهی تنها باید منتظرباشیم تا گذشت زمان مسیرمان را روشن کند.

جی5 لاین.کام
منبع اصلی:rogerdarlington
منبع تصویر: dark horse studios
ترجمه: فیروزه جمشیدی آسیابر
بازنگری و انتشار: حوریه جعفری

هر روز، ساعت ۷ صبح یک داستان مثبت در جی۵ لاین منتشر خواهد شد، اگر می خواهید روزی یک داستان انرژی بخش به ایمیل شما ارسال شود، صفحه “فیدبرنر” را مطالعه فرمایید!

برچسب ها: , , , , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مبینا
مبینا
12 سال قبل

عا لی بود :-))

حانیه
حانیه
12 سال قبل

با گذشت زمان همه چیز درست می شود :chic:

شکوفه
شکوفه
12 سال قبل

هر کسی باید به اون چیزهایی که خداوند براش مقررکرده قانع باشه وشکرگزار