خوردن و درد و دل کردن وقتتان را تلف می کند

جی5 لاین: گروهی از مردان سالخورده و چند تن از جوانان در جنگلی مشغول بریدن درختان بودند. در میان آنان پسری خون گرم و بسیار سخت کوش بود که حتی در وقت استراحتش هم کار می کرد. پسر جوان اغلب دوستانش را سرزنش می کرد و می گفت: با استراحت، خوردن و درد و دل کردن تنها وقتتان را تلف می کنید. با این وجود هر روزی که سپری می شد تعداد درختانی که دوستانش قطع می کردند در مقایسه با او بیشتر و حتی در مدت زمان کمتری هم بود. انگار که آن ها هم مانند او بی وقفه کار می کردند. روز بعد تصمیم گرفت بیشتر از قبل کار کند اما در کمال تعجب دید که نتیجه همان است. مشغول به کار بود که یکی از پیرمردها به سوی او آمد و به نوشیدنی دعوتش کرد. پسر دعوت پیرمرد را رد کرد و گفت: من وقت اضافه برای تلف کردن ندارم. مرد در حالی که لبخند بر لب داشت به آرامی گفت: هرطور که دوست داری اما بدون تیز کردن تبر تمام زحمتت به هدر می رود.

با این حرف ناگاه پسر جوان به خود آمد و فهمید که دوستانش در وقت استراحت و زمانی که با هم گرم صحبت هستند تبرهایشان را هم تیز می کنند. درست به همین خاطر بود که کار آن ها سریع تر تمام می شد و حتی تعداد درختانی که می بریدند هم بیشتر بود. پیرمرد ادامه داد : پسرم در صورتی که از توانایی هایمان عاقلانه استفاده کنیم می توانیم وقت اضافه برای کارهای دیگر هم داشته باشیم.  استراحت میان کار به معنی تنبلی نیست بلکه به ما کمک می کند با نشاط و بهتر از قبل کار کنیم.

جی5 لاین . کام
منبع اصلی: .ezsoftech
منبع تصویر: Blog Spot
ترجمه: فیروزه جمشیدی
بازنگری و انتشار: حوریه جعفری

هر روز، ساعت ۷ صبح یک داستان مثبت در جی۵ لاین منتشر خواهد شد، اگر می خواهید روزی یک داستان انرژی بخش به ایمیل شما ارسال شود، صفحه “فیدبرنر” را مطالعه فرمایید!

برچسب ها: , , , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حانیه
حانیه
12 سال قبل

ماباید به پند های بزرگ ترها گوش دهیم :-)) 🙂

م ک
م ک
12 سال قبل

از تجربه دیگران باید استفاده کرد

حمیده ابراهیمی
حمیده ابراهیمی
12 سال قبل

بهتره قبل از شروع هرکاری به فوت وفن اون کار اشنا بشیم
🙂

منصوره کشاورز
منصوره کشاورز
12 سال قبل

‘گاهی بد نیست به حرف بزرگترها گوش بدیم وپند بگیریم

شکوفه
شکوفه
12 سال قبل

و گاهی بهتر به کار کردن دیگرتن نگاه کرد ویاد گرفت
:yes:

شکوفه
شکوفه
12 سال قبل
پاسخ به  شکوفه

منظورم دیگران بود
😀

بتول جون
بتول جون
12 سال قبل
پاسخ به  شکوفه

وگاهی نیز بهتره از تچربه دیگران استفاده بهینه نمود
:-)) :-))