استعداد هایتان در کجا نهفته است

جی۵ لاین: در سال 1904 میلادی، یک کشاورز تگزاسی در شرف ورشکستگی بود. خشکسالی فاجعه آمیز سراسر زمینش را فرا گرفته بود. محصولاتش از بی آبی پژمرده شده و گله های گاو و گوسفند و اسب هایش به بیماری لاعلاجی مبتلا گشته بودند.او در اوج نا امیدی سرانجام پیشنهاد یک کمپانی عظیم نفتی را که معتقد بود در زمین های او نفت وجود دارد، پذیرفت و قراردادی به امضاء رسید. بر طبق قرار داد مقرر شده بود آنها با سرمایه کمپانی نفتی پس از برپایی دکل و مته های حفاری در زمین او اقدام به حفر چاه نمایند و اگر نفتی کشف شود از محل سود آن درصد قابل توجهی به او تعلق گیرد. کشاورز بینوا واقعا چاره دیگری پیش رو نداشت. او شدیدا بدهکار بود و به زحمت می توانست نان بخور و نمیری از زمین خود در آورد. در کمال تعجب و شور و شعف وصف ناپذیر، چند ماه از عقد قرار داد نگذشته بود که کشاورز موفق به کشف نفت در زمین خود شد. در واقع، زیرزمین او سرشار از نفت بود و این در حالی بود که او و خانواده اش از فرط گرسنگی برا ی کاشت و باروری زمین شان شب و روز جان می کندند. استعداد و قابلیت های فردی نیز شباهت زیادی به همین چاه نفت دارند. آنها معمولا در زیر سطح ظاهری قرار دارند و به ویژه در لحظات بدبختی و پریشان حالی منتظر کشف شدن هستند. “من زیر و بم های زندگی را به فصول سال تشبیه می کنم. هیچ فصلی همیشگی نیست. در زندگی نیز روزهایی برای کاشت، داشت، استراحت و تجدید حیات وجود دارد. زمستان تا ابد طول نمی کشد و اگر امروز مشکلاتی دارید بدانید که بهار هم در پیش است.آنتونی رابینز”مشکلات افراد موفق کم تر از افراد شکست خورده نیست.تنها یک دسته از مردم هستند که هیچ مشکلی ندارند. آنها که در گورستان خوابیده اند. تفاوت موفقیت و شکست در اتفاقاتی که می افتد نیست، بلکه تفسیر ما از این اتفاقات و عکس العمل ما در برابر حوادث است که این تفاوت را ایجاد می کند.

منبع تصویر:tums
منبع اصلی: زیباترین جملات از بزرگان جهان/ نسرین عفتی باران/انتشارات راه رشد
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات راه رشد  داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nazanin
9 سال قبل

واقعا همینطوره که میگین
همیشه آدمایی که سختی راهشون بیشتر هست موفق ترند و در انجام کارهاشون تواناترند.
هیچوقت فقر مانع پیشرفت نیس بیشتر اوقات باعث موفقیت میشه … فقط بستگی به افکار خود آدم داره و اینکه خیلی از دانشمندان از صفر شروع کردن و تنها فرقی که با بقیه دارند این بود که از فرصتهای پیش اومده براشون به راحتی رد نمیشدن.
من واقعا به این معتقدم.
داستان جالبی بیود.

سما
سما
9 سال قبل

به نظر من اولین کاری که هر کسی باید تو زندگیش انجام بده پیدا کردن استعدادهایی هست که در وجودش هست.خداوند در هر انسانی استعداد خاصی قرار داده و هر انسانی میتونه با شناخت و استفاده از اون بهترین مسیر ممکن توی زندگیشو پیش بگیره

صدیق
صدیق
9 سال قبل

بنظرم جملات آخر داستان تکراری بود