آیا معجزه واقعیت دارد؟!

جی۵ لاین: در کتاب های تاریخ و دینی سال های مدرسه ، در مورد معجزات پیامبران مطالب زیادی می خواندیم ؛ عصای حضرت موسی ، تولد حضرت عیسی ، گلستان شدن آتش بر حضرت ابراهیم و …. اما من همیشه با دیده ی تردید به این نوشته ها نگاه می کردم ، گاهی وقت ها با خودم فکر می کردم هزاران سال قبل واقعاً چه اتفاقی افتاده و مردم چه برداشتی داشته اند ؟!؟
پدرم یک باغ چای در شهر سیاهکل دارد و گهگاهی خودش به کارهای آن رسیدگی می کند. یکبار که اواسط تابستان برای سرکشی  ِ باغش رفته بود ، در قسمتی از باغ مقداری علف هرز را جمع کرد و آتش زد. از شانس بد پدر من ، آتش زبانه کشید و از کنترل خارج شد ! در گرمای شدید تابستان و در آن نقطه از باغ ، آبی هم وجود نداشت که با آن بتوان آتش را خاموش کرد ، در آن شرایط پدرم با نا اُمیدی به آتشی نگاه می کرد که وسعت می گرفت و به فاجعه ای فکر می کرد که به زودی اتفاق می افتاد .
پدرم تعریف می کرد در آن لحظه ی نااُمیدی ، به تنها نیروی بزرگ خلقت که می توانست دستم را بگیرد متوسل شدم
چند لحظه بعد ، ابری پدیدار شد و فقط در آن قسمت ِ باغ که آتش گرفته بود ، بارید و آتش را خاموش کرد. ابر فقط بر آن منطقه باریده بود ، قسمت های دیگر باغ خشک ِ خشک بود !
می دانم ، باورش سخت است. اما هزاران سال قبل آتش بر ابراهیم گلستان شد و حالا بر پدر من !

جی۵ لاین . کام
خاطره ای از دوست خوبمون : فرشته
ارسال شده از: اردبیل
منبع تصویر:  blogfa

هر پنجشنبه، یکی از خاطرات ارسالی توسط بازدیدکنندگان منتشر خواهد شد، برای مطالعه سایر خاطره ها به صفحه “لیست خاطره های مثبت” و جهت ارسال خاطره خود به صفحه “ارسال خاطره” مراجعه فرمایید!

برچسب ها: , , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
21 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شیدا
شیدا
10 سال قبل

دلم می خواد شب بخوابم صبح بلند شم ببینم تمام مشکلات تنها فرزندم بصورت معجزه آسا حل شده تر خدا برای بچه م دعا کنید دلم یه معجزه می خواد خدا صدای منو بشنو ازت خواهش میکنم کمکم کن دعاکنید برام دعا کنید .یه مادر غمگین

هادی
هادی
9 سال قبل
پاسخ به  شیدا

خواهرم، میدونم دعاهای من همش بی اثره ولی از ته دل برات دعا می کنم. تو هم اگه خواستی برا خواهر من دعا کن.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
9 سال قبل
پاسخ به  هادی

ایشاله درست میشه

shahzad
shahzad(@shahzad)
11 سال قبل

همه چیز در اراده خداست.

آیدا
آیدا
11 سال قبل

یلدا یعنی بهانه ای برای در کنار هم شاد بودن و زندگی یعنی همین بهانه های کوچک گذرا. یلداتان مبارک و زندگیتان پر از بهانه های شاد 🙂

سامان
سامان
11 سال قبل

باورش سخته ، اما من هم اتفاق هایی تو زندگی اطرافیانم دیدم که شاید هیچ دلیل و منطقی نشه براش پیدا کرد ، جز اینکه خدا خواست !!!

سيده لطافت سيدي
سيده لطافت سيدي
11 سال قبل

مهربانتريم …
مرا به نوايي ميهمان كن
بگذار رنگ محبتت روزهايم را رنگي كند
و باد خستگي هايم را با خود ببرد
ميخواهم همه بدانند …اين روزها
هنوز هم معجزه رخ ميدهد !

“برگرفته از كتاب خلوت خلد خلود”

nana
nana
10 سال قبل
پاسخ به  فرزانه

هاها