چرا دعا نمی کنیم؟

جی۵ لاین:شهری بود به نام شهر پابرهنه ها. در یک صبح سرد زمستانی مردی وارد این شهر شد. وقتی که از قطار پیاده شد، متوجه شد ایستگاه قطار آنجا، همانند همه ایستگاه های قطار مملو از جمعیت است و مسافران می کوشند از میان جمعیت راه خود را باز کنند و به قطار مورد نظرشان برسند. مرد در نهایت شگفتی متوجه شد که همه آنها پابرهنه هستند. هیچ کس کفش به پا نداشت. او از ایستگاه بیرون آمد و سوار تاکسی شد. در تاکسی متوجه شد که راننده هم کفش نپوشیده است.بنابراین از راننده پرسید: ببخشید، چرا مردم این شهر برخلاف مردم شهرهای دیگر کفش به پا ندارند؟راننده گفت: بله، درست است، چرا ما کفش نمی پوشیم؟ چرا؟مرد وقتی به هتل رسید، دید که مردم آنجا هم پابرهنه هستند. مدیر، صندوق دار، باربرها، پیشخدمت ها، همه پابرهنه بودند. از یکی از آنها پرسید: می بینم که شما کفش به پا ندارید. آیا چیزی درباره کفش نمی دانید؟پیشخدمت گفت: چرا، ما کفش را می شناسیم.

–        پس چرا کفش نمی پوشید؟

–        بله درست است. چرا کفش نمی پوشیم؟

–        نمی دانید که کفش پا را در برابر سرما محافظت می کند؟

مرد گفت: البته که می دانم. آیا آن ساختمان را می بینی؟ آن ساختمان یک کارخانه تولید کفش است. ما از داشتن آن به خود می بالیم و هر یکشنبه آنجا جمع می شویم تا به سخنان مدیر کارخانه درباره فواید کفش گوش دهیم.

–        پس چرا کفش نمی پوشید؟

–        آه درست است، چرا کفش نمی پوشیم؟

آری! مانند اهالی آن شهر همه ما به دعا اعتقاد داریم. همه ما ایمان داریم که دعا می تواند بسیاری از خواسته های ما را تحقق بخشد. می دانیم که دعا می تواند معجزه بیافریند، ما را تغییر دهد، زندگیمان را متحول کند و ما را احیا کند. ما از نیروی اعجازانگیز دعا آگاهیم. با این حال دعا نمی کنیم. چرا؟

جی۵ .کام

ارسالی از طرف دوست عزیزمان زهرا از اهواز

منبع تصویر:blog  

هر پنجشنبه، یکی از خاطرات ارسالی توسط بازدیدکنندگان منتشر خواهد شد، برای مطالعه سایر خاطره ها به صفحه “لیست خاطره های مثبت” و جهت ارسال خاطره خود به صفحه “ارسال خاطره” مراجعه فرمایید.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید شهبازی
حمید شهبازی
9 سال قبل

امام صادق (ع) : بر شما باد به دعا کردن چه اینکه هیچ وسیله ای مانند دعا شما را به مقامات قرب معنوی نزدیک نمی کند.

حمید شهبازی
حمید شهبازی
9 سال قبل

من فقط و فقط از خدا گدایی میکنم البته دعا کردن شرایط خاصی برای استجابت شدن داره
اول اینکه دعا برای کار خوب وخیر باشه نه شردوم اینکه شخص دعا کننده صبور باشه وبه خدا ایراد نگیره که چرا دعای من مستجاب نمیشه
چون خدا یه چیزایی رو میدونه که من وشمای بنده نمیدونید ونخواهید دانست که بهش میگن قضا وقدر خداوند.
ترک گدایی مکن که گنج بیابی ********** از نظر رهروی که درگذر آید

شقایق
شقایق
9 سال قبل

اگر تنها به خداوند بیندیشیم وهمیشه وهمه جا اورا ستایش کنیم هرانچه رانداریم به ماخواهدبخشید وازانچه داریم مراقبت خواهدکرد.

معصومه
معصومه
9 سال قبل

بیشتر مردم دعا نمی کنند فقط التماس می کنند.

برنارد شاو