هنوز تیوب خالی نشده است!

جی۵ لاین:من هر روز دندان هایم را مسواک می زنم و برای این کار از خمیر دندان داخل یک تیوب استفاده می کنم. به یاد دارم چندین هفته از یک تیوب استفاده کرده بودم تا این که خالی شد، گویا دیگر چیزی در آن نمانده بود. بی درنگ به ذهنم رسید:« دیگر چیز زیادی داخل تیوب نمانده است.» سپس تصمیم گرفتم ان را داخل سطل آشغال بیندازم؛ اما در همین هنگام ناگهان به خود گفتم یکی دو نوبت دیگر نیز از آن استفاده کنم. به راستی این تیوب باعث حیرت من شد، چرا که هر روز از آن خمیر بیرون می آمد و انگار تمام شدنی نبود! سرانجام من از آن برای نوزده نوبت مسواک زدن استفاده کردم و بعدها به یاد روزی افتادم که چیزی نمانده بود آن را دور بیندازم!به یقین شما نیز تجربه ای مشابه با تیوب خمیر دندان یا شامپو داشته اید. به نظر می رسد تیوب خالی است؛ اما وقتی آن را لوله می کنید و می فشارید، روزها و هفته ها از تیوب به ظاهر خالی استفاده می کنید! این پدیده برای همه ی ما درسی دارد. همگی ما در راه هدفی مشخص تلاش می کنیم و گاهی تا مدت ها نتایجی دلسرد کننده می گیریم؛ زیرا آن گونه که پیش بینی کرده بودیم، کارها پیش نمی رود. بنابراین می پنداریم چیز زیادی در « تیوب» مان باقی نمانده و به فکر رها کردن و کنار گذاشتن آن می افتیم. در واقع اگر همچنان به خود باور داشته باشیم و به پیشروی ادامه دهیم، در می یابیم که همواره چیزهای زیادی در تیوب باقی مانده است. در حقیقت، بزرگ ترین موفقیت هایمان اغلب زمانی حاصل می شود که گمان می کنیم دیگر هیچ چیز در تیوب باقی نمانده و خالی شده است. می بینید؟! نوعی تضاد در زندگی وجود دارد؛ یعنی وقتی شما با موانع و ناکامی ها رو به رو می شوید، اغلب به پیروزیهایی چشمگیر می رسید؛ اما نکته این جاست که بیشتر مردم پیش از آن که این بهبود و تغییر اساسی رخ دهد، کنار می کشند.
گاهی ما باید با تردید و دودلی خود مبنی بر اینکه آیا می توانیم با وجود موانع به حرکت خود ادامه دهیم یا نه، بجنگیم. گاهی نیز باید نسبت به عقاید دیگران بی اعتنا باشیم، چرا که دیگران به ما می گویند چیزی در تیوبمان نمانده است و باید از رویاهایمان دست بکشیم.

جی۵ .کام

منبع اصلی :برگرفته از کتاب هفت خوان موفقیت نوشته سعید گل محمدی (با اندکی تلخیص )

منبع تصویر:blog  

هر پنجشنبه، یکی از خاطرات ارسالی توسط بازدیدکنندگان منتشر خواهد شد، برای مطالعه سایر خاطره ها به صفحه “لیست خاطره های مثبت” و جهت ارسال خاطره خود به صفحه “ارسال خاطره” مراجعه فرمایید.

برچسب ها: , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها