ماهی های تازه

جی۵ لاین:ژاپنی ها عاشق ماهی تازه هستند، اما آب های اطراف ژاپن سال هاست که ماهی تازه ندارد.بنابراین برای غذا رساندن به مردم ژاپن، قایق های ماهی گیری بزرگ تر شدند و مسافت های دورتری را پیمودند. ماهیگیران هر چه مسافت طولانی تری را طی می کردند، به همان میزان، آوردن ماهی تازه بیشتر طول می کشید. اگر بازگشت بیش از چند روز طول می کشید، ماهی ها دیگر تازه نبودند و ژاپنی ها مزه ی این ماهی ها را دوست نداشتند. برای حل این مسئله، شرکت های ماهیگیری، فریزرهایی در قایق هایشان تعبیه کردند. آنها ماهی هایی که می گرفتند، همان روی دریا منجمد می کردند. فریزرها این امکان را برای قایق ها و ماهیگیران ایجاد کرده بودند تا دورتر بروند و مدت زمان طولانی تری را روی آب بمانند، اما ژاپنی ها فرق مزه ی ماهی تازه و منجمد را متوجه می شدند و مزه ی ماهی یخ زده را دوست نداشتند. بنابراین شرکت های ماهیگیری، مخزن هایی را در قایق کار گذاشتند و ماهی ها را در مخازن آب نگه داری کردند. ماهی ها پس از کمی تقلا، آرام می شدند و حرکت نمی کردند. آنها خسته و بی رمق، اما زنده بودند. باز ژاپنی ها مزه ی ماهی تازه را نسبت به ماهی بی رمق و تنبل ترجیح می دادند. پس شرکت های ماهیگیری به گونه ای باید این مسئله را حل می کردند. آنها چطور می توانستند ماهی تازه بگیرند؟ اگر شما مشاور صنایع شیلات ژاپنی ها بودید، چه پیشنهادی می دادید؟ بگذارید ابتدا کمی کلی به مسئله نگاه کنیم! به محض اینکه شما به اهدافتان می رسید، مثلا یافتن یک همراه فوق العاده خوب، تاسیس یک شرکت موفق، پرداخت بدهی هایتان و یا هر چیز دیگر، ممکن است شور و احساساتتان را از دست بدهید و دیگر به سخت کار کردن تمایل نداشته باشید. شما همین موضوع را در مورد برندگان بخت آزمایی که پولشان را به راحتی از دست می دهند، کسانی که ثروت زیادی برایشان به ارث می رسد و هرگز موفق نمی شوند و یا ملاکین و اجاره داران خسته ای که تسلیم مواد مخدر شده اند، شنیده و دیده اید. این مسئله را « رون هوبارد» در اوایل سال های 1950 دریافت:« بشر، تنها در مواجهه با محیط چالش انگیز به صورت عجیبی پیشرفت می کند!» شما هر چه باهوش تر، مصرتر و با کفایت تر باشید، از حل یک مسئله سخت بیشتر لذت می برید. اگر به اندازه ی کافی مبارزه کنید و اگر به طور پیوسته در چالش ها پیروز شوید، خوشبخت و خوشحال خواهید بود.
و اما ژاپنی ها، چطور ماهی ها را تازه نگه می دارند؟ برای تازه نگه داشتن ماهی ها، شرکت های ماهیگیری ژاپن هنوز هم از مخازن آب در قایق ها استفاده می کنند، اما حالا آنها یک کوسه ی کوچک به داخل هر مخزن می اندازند. کوسه درصد ناچیزی از آن تعداد ماهی موجود در مخزن آب را می خورد ولی بیشتر ماهی ها با وضعتی بسیار سرزنده به مقصد می رسند؛ زیرا ماهی ها پیوسته در طول مسیر بازگشت، تلاش می کنند که طعمه ی کوسه نشوند.
نتیجه:
-به جای فرار از مشکلات، به میان آنها شیرجه بزنید!
– از بازی زندگی لذت ببرید!
– اگر به اهدافتان دست یافتید، اهداف بزرگتری را برای خود تعیین کنید.

جی۵ .کام

منبع اصلی : برگرفته از کتاب تو، تویی؟! جلد دوم/ امیر رضا آرمیون/ انتشارات ذهن آویز

منبع تصویر:blog  

هر پنجشنبه، یکی از خاطرات ارسالی توسط بازدیدکنندگان منتشر خواهد شد، برای مطالعه سایر خاطره ها به صفحه “لیست خاطره های مثبت” و جهت ارسال خاطره خود به صفحه “ارسال خاطره” مراجعه فرمایید.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها