خورشید غروب خواهد کرد…

جی۵ لاین:خورشید می درخشد، هوا غم انگیز است و موج های آب رقصانند. پسر بچه ای در ساحل زانو زده و با بیلچه و سطل پلاستیکی، شن ها را جمع می کند و مشغول ساختن قلعه ی شنی است. دیوارها را می سازد و برج ها را بنا می کند. با ترکه های نازک پل می سازد. معمار کوچک ما قلعه اش را تکمیل می کند؛ شهری بزرگ، خیابان های شلوغ و ترافیک سرگیجه آور… مردی در دفتر کارش نشسته است. در پشت میزش با کاغذها و کامپیوتر مشغول است. گوشی تلفن را بین سر و شانه اش نگه داشته و شماره می گیرد. قرار فردا را می گذارد، قراردادها را تنظیم می کند و از نتیجه ی کارش راضی است. سود خوبی به دست می اورد. تمام زندگی او در کار خلاصه شده است. نقشه می کشد، برای آینده برنامه ریزی می کند، طرح های بزرگ تر، املاک بیشتر و همچنان امپراتوری اش را گسترش می دهد. هر دو در حال ساختن قلعه هایشان هستند. هر دو در چیزهایی مشترک هستند، هر دو به فکر ساختن هستند. به هیچ چیز دیگر توجه ندارند و فقط در فکر تکمیل ساخته هایشان هستند. با سعی و تلاش، در انجام تصمیم های خود می کوشند. برای هر دوی آنها زمان می گذرد و فرصت به آخر می رسد… با تاریک شدن هوا، پسر بچه ی عاقل ما از جا بر می خیزد. وسایلش را جمع می کند، دست پدرش را می گیرد و با خوشحالی به خانه بر می گردد. پسرک می داند که موج دریا بیشتر می شود و به قلعه ی او حمله می کند. دیوارها را در هم می شکند و شاهکار او را در خود می بلعد. ولی هیچ احساس اندوه و ناراحتی نمی کند؛ چرا که او می داند این اتفاق خاهد افتاد و منتظر آن است. ولی معمار بزرگ ما به اندازه ی این کودک عاقل نیست! او از نزدیک شدن امواج گذران، سال ها غافل است و انتظار متلاشی شدن قلعه اش را ندارد. زمانی که متوجه هجوم امواج می شود، می ترسد و فریاد می زند:« این قلعه ی من است.» اما چه سود از این فریادها…
نتیجه: من از قلعه ی شنی چیز زیادی نمی دانم، ولی کودکان قلعه های شنی را خوب می شناسند. به آنها نگاه کنید و یاد بگیرید. بسازید و پیش بروید، ولی با قلب یک کودک! بدانید که خورشید غروب خواهد کرد… زمان تاریکی و آرامش فرا خواهد رسید و باید به خانه بازگردید.

جی۵ .کام

منبع اصلی :برگرفته از کتاب زندگی کن! جلد اول نوشته امیررضا آرمیون

منبع تصویر:blog  

هر پنجشنبه، یکی از خاطرات ارسالی توسط بازدیدکنندگان منتشر خواهد شد، برای مطالعه سایر خاطره ها به صفحه “لیست خاطره های مثبت” و جهت ارسال خاطره خود به صفحه “ارسال خاطره” مراجعه فرمایید.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها