چطور می توانم رئیس جمهور ایران شوم؟

امید: من ۱۶ ساله هستم و دوست دارم رئیس جمهور ایران بشوم، ولی به هرکس این را می گویم به من می خندد، چطور می تونم به همه ثابت کنم که من برای پیشرفت کشورم می خواهم رئیس جمهور ایران بشوم و کاری کنم که مرا جدی بگیرند؟


مهدی مالکی نژاد: سلام بر شما آقا امید:

یادم می آید وقتی سال پنجم ابتدایی بودیم معلمم آقای بیطرفان، که شهید شدند (خدا بیامرزتش) موضوع انشایی به ما دادند تحت این عنوان: می خواهید چه کاره شوید؟ و من که همیشه از انشاء نمره 20 می گرفتم بسیار بی باکانه همچون شما نوشته بودم می خواهم دانشمند شوم و بعد هم یک انشاء مفصل در این رابطه نوشتم. خوب بخاطر دارم که او درحالی که لبخندی به لب داشت مرا تشویق کرد. حالا می فهمم که شرایط من برای اینکه انیشتین یا بوعلی سینا شدن فراهم نبود ولی برای انجام کارهای بزرگ نیاز به الگو های بزرگ وجود دارد. بعدها از آرزوی یک دانشمند شدن به ایده عملگرایانه تری رسیدم: “می خواهم کاری بزرگ بکنم حتی اگر لازم باشد فقط و فقط یک کار باشد! شاید نتوانم آدم خیلی بزرگی باشم ولی در طول عمرم اگر فقط یک کار بسیار بزرگ انجام دهم آنگاه فردی بسیار موثر برای جامعه ام خواهم بود. حتی اگر آنقدرها مثل یک رییس جمهور مشهور نباشم” و جی5 حاصل این تفکر است. پانزده سال هر شب و هر روز راجع به آن می خوانم، می نویسیم و می گویم….

و این نشان می دهد که این ایده یعنی کار بزرگ و موثر کردن چقدر می تواند واقع بینانه و عملگرایانه باشد. تصورش را بکنید نیمی از ایرانیان مانند من و شما بخواهند رییس جمهور و انیشتین شوند. مگر در طول چهل تا پنجاه سال ما چقدر رییس جمهور می خواهیم و چهل الی پنجاه میلیون ایرانی سرخورده و ناامید از رئیس جمهور شدن خواهند شد. ولی اگر یک کار موثر و بزرگ را در پیش بگیریم چهل تا پنجاه میلیون کار بزرگ در طول چهل یا پنجاه سال آینده انجام می شود. گروهی در مهندسی، گروهی در شعر و ادب، گروهی در هنر و … این یعنی کشور ما در همه زمینه ها پرواز خواهد کرد و در اوج قرار خواهد گرفت. البته بدون شک کار بزرگ انجام دهنده ی آن را نیز بزرگ خواهد کرد.

من ایده رئیس جمهور شدن شما را تحسین می کنم. این یعنی شما برای یک کار بزرگ تصویر سازی کرده اید. شاید رییس جمهور سابق آفریقای جنوبی نلسون ماندلا وقتی بیست و هفت سال را در زندان های مخوف آپارتایت (تبعیض نژادی) می گذراند به این فکر نمی کرد که روزی به همان سفید پوستان حکومت کند و مهم تر از آن به برترین رهبر در سطح جهان تبدیل شود که هر رییس جمهور دیگری آرزوی این را داشته باشد تا چند لحظه کنار او بیاستد و عکسی به یادگار بگیرد! ولی مطمئنم او در آن سال های سیاه زندان حتما به یک کار بزرگ صبورانه اندیشیده بود: برچیدن تبعیض نژادی از آفریقای جنوبی.

امید جان به کار بزرگ بیاندیش!

موفق باشی

جی۵ لاین . کام
نویسنده: مهدی مالکی نژاد
منبع تصویر: dsanigeria

هر سه شنبه، آقای مهدی مالکی نژاد با انتشار متنی به سوالات ارسالی شما پاسخ خواهند داد، جهت ارسال سوالات خود به صفحه “ارسال سوال” مراجعه فرمایید!

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
20 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمیده ابراهیمی
حمیده ابراهیمی
12 سال قبل

بله حوریه باید بزرگ اندیشید تابزرگ شد
ولی بعضی وقتا هم…….

میترا توسلی
میترا توسلی
12 سال قبل

واقع بینانه بود، کاش همه همینطوری فکر کنیم

حانیه
حانیه
12 سال قبل

باید افکارمان بزرگ باشد ودرس بیشتری بخوانیم ودر نتیجه برای جامعه مفید باشیم 😀

منصوره کشاورز
منصوره کشاورز
12 سال قبل

باید به دیگران خدمت کرد در هر سمتی که باشیم :-))

حوریه جعفری
12 سال قبل

باید بزرگ اندیشید…

محمد
محمد
12 سال قبل
پاسخ به  حوریه جعفری

بله انرژی مثبت خیلی مفید وسازنده اس