یادگیری از اشتباهات

جی۵ لاین:روزی گزارشگر روزنامه ای با دانشمندی که در زمینه ی پزشکی موفق بود، مصاحبه کرد و از او پرسید:” چرا فکر می کنید در مقایسه با مردم عادی می توانید کارهای بیشتری انجام دهید؟” او گفت :” علتش درسی است که وقتی دو ساله بودم از مادرم آموختم.” در آن زمان او می خواست شیشه شیری را از یخچال بردارد. شیشه از دستش افتاد و همه ی محتوای آن روی کف آشپزخانه پهن شد. مادرم به جای آنکه عصبانی شود، گفت:” چه خرابکاری جالبی کردی! من هرگز ندیده بودم که شیر اینطوری به زمین بپاشد. خب، کاریه که شده! دلت می خواهد قبل از اینکه شیر را از روی زمین پاک کنیم، روی آن بازی کنی؟” و او به راستی این کار را کرد. بعد از چند دقیقه مادرم ادامه داد:” می دانی هر وقت خرابکاری ای مثل این بکنی در پایان باید آن را پاک کنی. خوب دوست داری چطور این کار را بکنی؟ می توانیم از یک حوله ، یک اسفنج و یا یک پارچه استفاده کنیم. تو کدام را ترجیح می دهی؟” وقتی شیر پخش شده بر روی زمین را پاک کردیم، مادر گفت:” اشکال این بود که نمی دانستیم تو با دو دست کوچک، چگونه می توانی شیشه شیر رااز یخچال برداری. بیا به حیاط برویم، شیشه را پر از آب بکنبم و ببینیم می توانیم راهی پیدا کنیم که آنرا بدون این که به زمین بیفتد، حمل کنی.” و آنها این کار را کردند. به راستی که چه درس شگفت انگیزی بود! این دانشمند گفت:” از آن زمان دانستم که می توانم اشتباه کنم و مطلب بیاموزم.آموختم که اشتباه کردن فرصت مناسبی برای یادگرفتن است.””تدی روزولت” می گوید:کسی که اشتباه نکند، پیشرفت هم نمی کند.

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:live 

منبع اصلی:به دنیا آمده ایم تا خوشبخت شویم!/سعید گل محمدی/ انتشارات نسل نو اندیشbook-1

  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات  نسل نو اندیشداشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
star
star
10 سال قبل

درست ادمهای موفق آنقدرها هم برجسته و با استعداد یا منحصر بفرد نیستند انها فقط توانسته اند نحوه کارکرد هر چیز این جهان را درک کنند و بفهمند که پیشرفت انها نیز مطابق با همین اصولیست که بر محیط پیرامون انها جاکم است انها میدانند که تصحیح مداوم و پیوسته راه رسیدن به اهداف است در این راه بارها از مسیر منحرف میشویم اشتباه را تصحیح میکنیم و دوباره به راه اصلی باز میگردیم این تصحیح مکرر در کار کشتیها و راکتها و موشکها هم دقیقاُ به چشم می خورد جالب بدونید وقتی از ادیسون پرسیدند از اینکه بارها وبارها… بیشتر بخوانید

شريعتي
شريعتي
10 سال قبل

نحوه تربيت مادرشون خيلي جالب و آموزنده بود ، اشتباه تبديل به فرصت يادكيري 🙂