چند دانه برنج

جی۵ لاین:سال ها قبل برای عقد یک قرارداد تجاری به چین رفتم. میزبان مرا به یکی از رستوران های خوب شهر پکن برد. غذایی چینی برای من آوردند که با برنج درست شده بود و در حقیقت نوعی پلو به حساب می آمد. من همه ی آن را خوردم ولی مقداری از آن روی میز ریخت. وقتی که خدمتکار آمد میز را مرتب کند، مقدار کمی برنج دید که من سهوا روی میز ریخته بودم. خیلی مودبانه گفت:” با اجازه ی شما من این برنج ها را جمع می کنم.” وقتی از او راجع به علت این کار سوال کردم، گفت:” کشور من بیش از یک میلیارد جمعیت دارد و اگر هر روز هر کدام از ما اسراف کنیم و فقط 10 دانه ی برنج را هدر دهیم حجم زیادی دور ریخته می شود. ما در این کشور اجازه ی اسراف نداریم و کسی از این گناه نمی گذرد.

” “بهارلو، محمد اسماعیلی”

منبع تصویر:blog
منبع اصلی: شما یک جوجه اردک زشت نیستید/مسعود لعلی/انتشارات بهار سبز
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات بهار سبزداشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رهگذر
10 سال قبل

بزرگ ترین تغییرات از درون آدم ها شروع می شوند… ما نمی توانیم عقاید شخص دیگری را تغییر دهیم… ولی امکان تغییر دادن راه و روش خودمان، همیشه فراهم است!

ehsan
ehsan
10 سال قبل

وقتی که همه دست به دست هم بدهند می توانند کارهای بزرگی را انجام دهند

محمد
محمد
10 سال قبل

واقعا ایران ما خیلی بهتر میشود اگر مردم یاد بگیرند که اسراف نکنند