چشم درد و راهب

جی۵ لاین: می گویند در کشور ژاپن، مرد میلیونری زندگی می کرد که از درد چشم، خواب به چشم نداشت. او برای مداوای چشم دردش، انواع قرص ها و آمپول ها را مصرف کرده و به خود تزریق کرده بود؛ اما نتیجه ی چندانی نگرفته بود. پس از مشاوره ی فراوان با پزشکان و متخصصان متعدد، درمان درد خود را مراجعه  به راهبی مقدس و شناخته شده دید. به راهب مراجعه کرد و راهب نیز پس از معاینه به او پیشنهاد داد که مدتی به هیچ رنگی به جز رنگ سبز نگاه نکند. او پس از بازگشت از نزد راهب، به تمام مستخدمان خود دستور داد بشکه های رنگ سبز بخرند و تمام خانه را رنگ آمیزی کنند. همین طور تمام اسباب و اثاثیه ی خانه را با همین رنگ عوض کرد. پس از مدتی، رنگ ماشین، لباس اعضای خانواده و مستخدمان و هر آنچه به چشم می آمد، به رنگ سبز و ترکیبات آن تغییر یافت. البته چشم دردش هم تسکین یافت. مرد میلیونر برای تشکر از راهب، وی را به منزلش دعوت کرد. راهب که با لباس نارنجی رنگ به منزل او وارد شد، متوجه شد که باید لباسش را عوض کرده و خرقه ای به رنگ سبز به تن کند. او نیز چنین کرده و وقتی به محضر بیمارش رسید، از او پرسید آیا چشم دردش تسکین یافته است. مرد ثروتنمد تشکر کرد و گفت:” بله، اما این گران ترین مداوایی بود که تا کنون وجود داشته است.” مرد راهب با تعجب به بیمارش گفت:” بر عکس، این ارزان ترین نسخه ای است که تا کنون تجویز کرده ام. برای مداوای چشم دردت، تنها کافی بود عینکی با شیشه ی سبز بخری. هیچ نیازی به این مخارج نبود.

برای این کار نمی توانی تمام دنیا را تغییر دهی؛ بلکه با تغییر چشم اندازت، می توانی دنیا را به کام خود در اوری.” تغییر دنیا کار احمقانه ای است؛ اما تغییر نگرش و تفکرات ازان ترین و موثرترین روش است، آسان بیندیش، راحت زندگی کن. 

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:روز را خورشید می سازد، روزگار را ما / مسعود لعلی- فهمیه ارژنگی/ انتشارات جاودان خرد
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات جاودان خرد  داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
davood
davood
9 سال قبل

شبیه این جریان برای منم پیش آمده بود. من با نور مشکل داشتم برای همین مجبور شده بودم تمام زندگی ام رو تو شب بگذرونم. اون هم با نور کم ..همین که آفتاب سر می زد سریع پرده اتاقم رو می کشیدم. تو اتاق می موندم و می خوابیدم و … برای همین از زندگی عقب افتاده بودم. اما عینک افتابی مشکل منو تا حد زیادی برطرف کرد. دیگه شدت زیاد نور باعث بهم ریختگی اعصابم نمی شد.آدم نمی تونه خورشید را خاموش کنه اما می تونه شدت نور را روی چشم خودش کم کنه… ما می خواهیم برای خوب… بیشتر بخوانید

nazanin
9 سال قبل

سلام صبح آدینه بخیر
واقعا همینطوره

ما آدما همیشه عادت به عیب جویی از دیگران هستیم و فراموش کردیم که این عیب در حقیقت خود ما هستیم
اگ آدم نگرشش رو به به جهان تغیر بده همه چی درست میشه