هر وقت کسی را رنجاندی یک میخ روی دیوار بکوب

جی5 لاین: پسر کوچک و بداخلاقی بود که خیلی زود عصبانی می شد و موجب رنجش دیگران می گشت، روزی پدرش به او کیسه ای پر از میخ داد و از او خواست تا هر وقت کسی را ناراحت کرد با چکش یک میخ روی دیوار بکوبد. روز اول سپری شد و پسرک 37 میخ داخل دیوار فرو کرد. طی چند هفته بعد هروقت که سعی می کرد خشم خود را کنترل کند تعداد میخ هایی که روی دیوار می کوبید نیز رفته رفته کمتر می شد.
سرانجام روزی فرا رسید که پسر کوچک دیگر عصبانی نشد و کسی را نرنجاند، وقتی پدرش از موضوع مطلع شد از او خواست تا هرروزی که قادر است هیجانات منفی خود را کنترل کند یکی از میخ ها را از دیوار بیرون بکشد. روزها یکی یکی گذشتند و بالاخره روز موعود فرا رسید. پسر کوچک با شهامت به پدرش گفت: تمام میخ ها را از دیوار بیرون کشیده ام.
پدر مهربانش او را با گرمی در آغوش کشید و وقتی که همراه پسر به سمت دیوار رسیدند به او گفت” پسرم کارت عالی بود اما به سوراخهایی که روی دیوار به جامانده نگاه کن. این دیگر همان دیوار سابق نیست. او اضافه کرد؛” صحبت از روی عصبانیت و سخنان نیشدار همواره زخم هایی را برجا  می گذارد، اگر چاقویی را به قلب کسی فرو کنی و بیرون بکشی، دیگر مهم نیست چند بار بگویی متاسفم چون آن زخم ها هنوز آنجا هستند.”

جی5 لاین . کام
منبع اصلی: motivational-well-being
منبع تصویر: wikimedia
ترجمه: فیروزه جمشیدی
بازنگری و انتشار: حوریه جعفری

هر روز، ساعت ۷ صبح یک داستان مثبت در جی۵ لاین منتشر خواهد شد، اگر می خواهید روزی یک داستان انرژی بخش به ایمیل شما ارسال شود، صفحه “فیدبرنر” را مطالعه فرمایید!

برچسب ها: , , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
11 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نينا
نينا
9 سال قبل

بسيار زيبا و آموزنده بودن ممنونم انشاالله كه همه ي ما جوانان هم عبرت بگيريم آمين

حمیده ابراهیمی
حمیده ابراهیمی
12 سال قبل

تا میتوانی دلی بدست ار که دل شکستن هنر نمیباشد
ممنون ازداستانهای اموزنده وژرمحتواتون موفق باشید :-))

مبینا
مبینا
12 سال قبل

خیلی زیبا بود :-))

آرین
آرین
12 سال قبل

😀

حانیه
حانیه
12 سال قبل

چرا ما کسی را برنجا نیم بعد از آ ن عذر خواهی کنیم ?:-)