موفق نشدم اعتماد به نفسش را ارتقاء دهم

جی5 لاین: ایمان یکی از دانش آموزان کلاس سومی من بود. پسری خجول و بسیار کمال گرا. ترس از شکست و ناکامی چنان او را از بچه های دیگر جدا کرده بود که در بازی های پر شور و هیجان آنان شرکت نمی کرد. او به ندرت به سوالاتی که مطرح می شد پاسخ می داد، چون می ترسید اشتباه کند. تکالیف نوشتاری مخصوصا ریاضی او را کلی نا امید می کرد و باعث می شد که شروع به جویدن ناخن هایش کند.

او به ندرت قادر به اتمام تکالیفش بود چون برای اطمینان از صحت و سقم نوشته های خود پی در پی از من سوال می کرد تا خدای ناکرده در نوشته خود مرتکب اشتباه نشده باشد.

من برای ارتقای اعتماد به نفس او به هر دری زدم اما موفق نشدم. اواسط سال بود که یک روز بعد از پاک کردن تخته متوجه شدم که اشک از چشمان ایمان جاری شد و شروع به گریه کردن کرد. فهمیدم که باز دوباره نرسیده که تمام نوشته های روی تخته را در دفترش وارد کند. نمی دانستم چطور او را آرام کنم که ناگهان فکری به ذهنم رسید. سراغ کشوی میزم رفتم و چندتا از مدادپاکن هایم را برداشتم. کنار ایمان زانو زدم، صورت اشک آلودش را با دستانم از روی میز بلند کردم و گفتم: نگاه کن عزیزم، این ها پاکن های من هستند. اگر دقت کنی می بینی که چقدر کوچک اند و این نشان می دهد که من به چه میزان از آن ها استفاده کرده ام. می دانی چرا؟ به این خاطر که من هم اشتباه می کنم. مهمه معلم ها و بزرگ تر ها اشتباه می کنند! اما ما همه اشتباهاتمان را پاک می کنیم و دوباره سعی می کنیم درست بنویسیم. تو هم باید یاد بگیری مثل ما عمل کنی.

سپس یکی از پاک کن ها را به او دادم و گفتم: بیا این را به تو می دهم تا هرگز فراموش نکنی که همه حتی معلم ها هم اشتباه می کنند.

ایمان نگاهی پر از مهر و محبت به من انداخت و تبسم کرد. این اولین باری بود که شاهد تبسم او بودم.

بعد از آن با تشویق های مداوم موفق شدم اعتماد به نفس را به شاگر کوچکم بازگردانم و به او نشان دهم که اشتباه کردن هیچ اشکالی ندارد.

استاد داستان او بر اثر تصادف با یک اتومبیل، دست راست خود را ازدست داد نیز نقس بسزایی در بازگشت اعتماد به نفس پسربچه داستان داشت!

جی5 لاین . کام
منبع اصلی: سوپ جوجه برای روح معلم/جک کنفیلد-مارک ویکتور هانسن/ ع.ا.راستکارمحمودزاده/ انتشارات فروزش
منبع تصویر:Cross Town Impact
بازنویسی و انتشار: حوریه جعفری

هر روز، ساعت ۷ صبح یک داستان مثبت در جی۵ لاین منتشر خواهد شد، اگر می خواهید روزی یک داستان انرژی بخش به ایمیل شما ارسال شود، صفحه “فیدبرنر” را مطالعه فرمایید. همچنین برای دیدن سایر داستان ها به صفحه لیست داستان های مثبت مراجعه کنید.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قدرت اله
قدرت اله
11 سال قبل

دروود

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
11 سال قبل

:-))

حانیه
حانیه
11 سال قبل

ما باید اعتماد به نفس داشته باشیم تا موفق باشیم :-)) 🙂

بهزاد اسکویی
بهزاد اسکویی
11 سال قبل

<>

دوستان حقیقت همینه ترس از عدم موفقیت باعث عدم موفقیته وگرنه خود عمل به کار با توکل به خدا خودش یک موفقیته.