مسئولیت آگاهی و کسب دانش

جی۵ لاین:وقتی هشت ساله بودم، در یکی از سفرهایی که به جنگل داشتم، توانستم لاک پشتی را پیدا کنم. به سرعت آن را به خانه ی پدر بزرگم آوردم، جعبه ی مناسبی برایش انتخاب کردم و به طور رسمی حیوان خانگی ام شد. از آنجا که فوق العاده ساکت شده بودم، پدربزرگم به ایوان پشتی آمد تا ببیند من در حال انجام چه کاری هستم. لاک پشت با ارزشم را به او نشان دادم.پدربزرگم مدادی رااز جیب در آورد و با آن ضربه ای به زیر لاک آن حیوان زد تا اینکه سرش را از زیر لاک درآورد و انتهای مداد را گاز گرفت.سپس پدر بزرگم  رو به او کرد و سوالی پرسید که تا امروز هم در ذهنم باقی مانده است.او پرسید: “حالا که فهمیدی لاک پشت چه کاری میتواند انجام دهد،اگر انگشتت را دردهان لاک پشت فرو کنی و لاک پشت آنرا گاز بگیرد،تقصیر توست یا لاک پشت؟” به عنوان یک بچه هشت ساله فهم آن مطلب برایم بسیار آسان بود.پی بردم که اگر به لاک پشت اجازه بدهم تا انگشتم را گاز بگیرد،این اشتباه خود من است.
بسیاری از ما به عنوان انسانهای بالغ این حکمت گاز گیری لاک پشت را فراموش میکنیم و بارها گاز گرفته می شویم.ما برای این شکست نمی خوریم که نمیدانیم جه کاری را باید انجام دهیم بلکه به این خاطر شکست میخوریم که آنچه را میدانیم،انجام نمیدهیم.
اگر به فرو بردن انگشتانت در دهان  لاک پشت ادامه بدهی، بدون شک تمام آنها را از دست می دهی. اگر خواهان نتایج متفاوتی در زندگی تان هستید، کاری متفاوت را انجام دهید.” جیم استوال”

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:عمر کوتاه نیست ما کوتاهی می کنیم/ مسعود لعلی/ انتشارات جیحون

نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید از انتشارات جیحون داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها