مراقب کاشته هایت باش!

جی۵ لاین:کشاورزی در یک زمین دو دانه کاشت. یکی دانه ی نیشکر و دیگری دانه ی درخت ” نیم” که درختی گرمسیری و بسیار تلخ است. دو دانه در یک زمین واحد، آبی یکسان دریافت می داشتند. دو نهال سر بر آوردند و شروع به رشد کردند. دانه ی نیشکر خصوصیت شیرینی را داراست، پس گیاه او چیزی جز شیرینی را ندارد. دانه ی درخت ” نیم” خصوصیت تلخی را داراست و میوه ی آن چیزی جز تلخی ندارد. آن کشاورز به کنار درخت ” نیم” می رود، سه بار تعظیم می کند، صد و هشت بار طواف می کند و بعد شروع می کند به دعا که ای خدای درخت ” نیم” خواهش می کنم به این انبه ی شیرین عطا کن، من انبه ی شیرین می خواهم.
مشکل ما و جهل ما آن است که در حالی که دانه را می کاریم، بی اعتنا می مانیم. دائما دانه های درخت ” نیم” را می کاریم اما وقتی زمان میوه دادن می رسد، یکباره آگاه می شویم و انبه ی شیرین می خواهیم و مشغول گریه و دعا و امید داشتن برای انبه می شویم و این کارها ثمری ندارد.” هایزنبرگ” با بیانی ژرف می گوید: آینده، فرایند و حاصل غیر قابل برگشت زمان حاضر می باشد!

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:خودت باش جلد یکم/ سعید گل محمدی/ انتشارات آسیم

نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید از انتشارات آسیم داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ریحانه
ریحانه
8 سال قبل

هر چه کنی کشت، همان بدروی: پروین اعتصامی

حمیدشهبازی
حمیدشهبازی
8 سال قبل

جالب بود مثل همون بنده خدایی که میگفت ای خدا کمک کن من تو قرعه کشی بانک برنده شم ،هر روز دعا میکرد تا جونش در میومد ،ولی حساب باز نکرده بود ،خدا اومد به خوابش و گفت بابا جون مادرت برو حساب باز کن تا من برنده ت کنم.