مداومت داشته باشیم

جی۵ لاین: پدر بزرگی به نوه ی کوچکش قول داده بود اگر وقتی به خرید می روند مودب باشد و بد رفتاری نکند، برایش بستنی می خرد. هر چه بیشتر راه می رفتند، خوب رفتار کردن برای پسر دشوار تر می شد. سرانجام پرسید:” چقدر دیگر مانده؟!” پدر بزرگش جواب داد:” راه زیادی نمانده. باید یک جای دیگر توقف کنیم تا تو بتوانی به بستنی ات برسی.”پسر کوچک جواب داد: ” فکر نمی کنم بتوانم تحمل کنم، پدربزرگ. می توانم پسر خوبی باشم، اما نه این همه مدت!”

نکته: وقتی بچه بودیم و کاری را باید می کردیم نمی کردیم، اغلب با ما کنار می آمدند. این چیزی است که می توان انتظارش را داشت. بچه ها دوست دارند از فعالیتی به سر وقت فعالیت دیگر بروند، از فکری به سروقت فکر بعدی بروند.اما بزرگ ترها نمی توانند این کار را بکنند و انتظار موفقیت هم داشته باشند. الیوت، دانشمند، می گفت:” آدمهایی که ثابت قدم نیستند به ندرت موفق می شوند. به ندرت احترام دیگران را جلب می کنند. مردان و زنان موفق با دقت تصمیم گیری می کنند و بعد با عزمی راسخ اقدام می نمایند.” اگر می خواهید موفق شوید و استعداد و توانمندیهای خود را به حداکثر برسانید، باید مداومت داشته باشید. توانمندی بدون مداومت هرگز به جایی نمی رسد. فرصتهای مناسب بدون مداومت از دست می روند. رابطه ی مستقیمی میان مداومت و توانمندیهای بلقوه ی ما وجود دارد. اگر عادت به تسلیم شدن داشته باشید، برای رسیدن به موفقیت باید بر این عادت غلبه کنید.” زیگ زیگلار” می گوید: « رمز کامیابی، داشتن پشتکار و مداومت، با وجود ناکامیهاست.”

 

منبع تصویر:blog
منبع اصلی: زیرخاکی جلدسوم/ سعید گل محمدی/ انتشارات آسیم
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات آسیم داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کورش
کورش
9 سال قبل

برای رسیدن به هدف بر اساس این داستان اول نوع هدف کاملا مشخص بود سپس پدربزرگ اقدام به زمان بندی و مشخص کردن راه های رسیدن به هدف کرد با این کار برای پسرک هدف مشخص بود راه رسیدن به آن را دانسته بود و برای رسیدن به هدف باید یک کار دیگر می کرد و آن مطابقت زمان رسیدن به هدف با سن و صبر نوه خود بود

سما
سما
9 سال قبل

گاهی اوقات تو یه کاری تا مرز موفقیت می رسیم اما یه دفعه خسته می شیم و چند قدمی موفقیت از دستش میدیم
اندکی صبر سحر نزدیک است…

صدیق
صدیق
9 سال قبل

پله های موفقیت گرچه طولانی و ناهمواره اما دست یافتنی میشه وقتی یاد بگیریم آهسته و پیوسته ویکی یکی پله را طی کنیم البته شاید گاهی مواقع لازم باشه برای تجدید انرژی روی یکی از پله ها بنشینیم یا به عقب برگردیم. :clover:

ehsan
ehsan
9 سال قبل

این همان موضوعیست که تمام بزرگان روی آن تمرکز دارند
پشتکار
حتی اگر شخصیت داستان «داشتن ایمیل» هم پشتکار نداشت با آن پول کم روز اول به جایی نمی رسید

مينا
مينا
9 سال قبل

متاسفانه اين مهترين نكته اي است كه نمي خواهيم در نظر بگيريم مي خواهيم بدون تلاش سريع به نتيجه برسيم .