قول انسان، قول خداست.

جی۵ لاین: در دوره ای که روم با قوم کارتژ در جنگ بود، “رگولوس” امپراطور بزرگ روم به دست جنگجویان کارتاژی اسیر شد. رهبر کارتاژها به او گفت:” ما تو را برای مدتی آزاد می کنیم به این شرط که به روم بازگردی و پیام ما را به مردم ات برسانی که قوم کارتاژ آماده ابلاغ شرایط صلح به آنهاست. اگر رومیان با این شرایط موافقت کردند، تو آزاد خواهی بود؛ اگر نه باید متعهد شوی که نزد ما باز می گردی.” ” رگولوس” به روم رفت و به رومی ها گفت که به نبرد ادامه دهند زیرا کارتاژها روز به روز ضعیف تر می شوند. اگر برای مدتی اندک تاب بیاورند، به یقین پیروز خواهند شد. او مردم اش را متقاعد کرد که تا پایان به نبرد ادامه دهند. اما به همسر و فرزندانش گفت: من باید به کارتاژ باز گردم و در آنجا به طرز فجیعی اعدام خواهم شد. او تردید نداشت که اگر به کارتاژ بازگردد، رفتار آنها با او بسیار بی رحمانه خواهد بود. برخی از دوستانش می پرسیدند:” اصلا چرا باید به کار تاژ باز گردی؟” و او پاسخ می داد:” من یک رومی ام و رومی باید بر عهد و پیمانش استوار بماند. قول انسان، قول خداست.”

منبع تصویر:blog
منبع اصلی: تنقلاتی برای روح/جی پی واسوانی/ فریبا طیب نما/ انتشارات بهار سبز
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات بهار سبز داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهزاد
شهزاد
10 سال قبل

وقتی که این متن رو خوندم یاد فیلم های رومی مثل تروی افتادم. داشتم به این فکر میکردم که دنیای غرب انگار به تارخ وفادار تر از ماست که دارن این فیلم ها رو میسازند تا به مردمانشون نشون بدن تارخ رو. اگر چه ما خیلی وقت ها خیلی جاها ادعامون میشه و بعضی وقت ها هم کلا هالیوود رو می کوبیم که فلان است فلان اما با همه این حرف ها که من به راست و دروغش کار ندارم از تلاشی که برای نشون دادن تارخ میکنن ،از فیلم هایی که میسازند از زحمتی که برای یه فیلم میکشن… بیشتر بخوانید