قوت قلب ببخش

جی۵ لاین: روزی در فرودگاه نیویورک منتظر پرواز بودم، اما اعلام شد پرواز ما لغو شده است و مسافران باید برای کسب اطلاعات بیشتر به سالن هفت مراجعه کنند. وقتی که به سالن هفت رسیدم، متوجه صف طولانی جلوی یکی از باجه ها شدم. در هنگام انتظار متوجه شدم که همه ی مسافران خشم و عصبانیتشان را سر مامور صدور بلیت خالی می کنند. آنها از لغو شدن پروازشان عصبانی و مضطرب بودند و مدام از او می پرسیدند:” ما باید چکار کنیم؟” مامور فروش بلیت در حالی که توضیحاتی می داد، خسته و کسل به نظر می رسید و با هر اعتراضی شانه هایش خمیده تر از قبل می شد.وقتی که نوبت به من رسید، تصمیم گرفتم که به او قوت قلب بدهم؛ بنابراین با مهربانی به او گفتم:” من به راستی قدردان زحمات شما هستم. می دانم که در این شرایط دشوار هر چه از دستتان بر می آید، انجام می دهید. متوجه شدم که با مردم بسیار صبور هستید و می دانم که لغو شدن پرواز تقصیر شما نیست.” او بعد از درک تفاهمی که از جانب من دید، آه کشید. من ادامه دادم:” فقط می خواهم از شما تشکر کنم و به شما بگویم که شما شغل سختی دارید و باید به خود افتخار کنید.” پس از شنیدن تشکر و توضیحات لازم، آنجا را ترک کردم.اما وقتی به پشت سرم نگریستم، متوجه شدم که مامور صدرو بلیت مطمئن و محکم به مسافر بعدی جواب می دهد. من انرژی لازم را در اختیار او گذاشته بودم. برای من ساده و راحت بود که قدردانی ام را ابراز کنم و شاهد تاثیرات عمیق آن باشم.

نکته: شما هم می توانید اگر بخواهید به هر کسی که می بینید قوت قلب ببخشید.شما می توانید به پیشخدمت رستوران، راننده ی تاکسی، پستچی،فرزندان و دوستانتان با نثار کردن انرژیهای مثبت قوت قلب بدهید، برای مثال با جمله های:” من به راستی از خدمات شایسته ای که عرضه می دارید، قدردانی می کنم.” ” از اینکه من را به مقصد رساندید، از شما سپاسگزار هستم.” حتی گفتن:” روز خوبی داشته باشید.”اگر با شور و شوق و صمیمیت ابراز گردد، می تواند به هر کسی قوت قلب ببخشد. ما می توانیم با صرف کردن کمترین تلاش به دیگران قوت قلب ببخشیم. با این کار ما هم خودمان و هم دیگران را نیرومندتر می سازیم.قوت قلب بخشیدن به دیگران روشی ویژه برای تاثیر گذاشتن در زندگی دیگران است. فرزانه ای ژرف نگر درباره ی حقیقت زندگی گفته است:
حقیقت زندگی این است:
انسانهایی را که با آنها در تماس هستیم، شاد کنیم.

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:blog
منبع اصلی: خودت باش! جلد سوم/ سعید گل محمدی / انتشارات آسیم
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات آسیم داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
shah beyte ghazal
shah beyte ghazal
9 سال قبل

mersiiiiii az hamatoon ke ba nazaratoon dide baghie ro be zendegi avaz mikonid,hale man ke khooob shod 😉