قصه ی دو آتش نشان

جی۵ لاین: دو آتش نشان وارد جنگلی می شوند تا آتش کوچکی را خاموش کنند. آخر کار وقتی از جنگل بیرون می آیند و کنار رودخانه می روند،صورت یکی کثیف و پر از خاکستر ،اما صورت آن یکی به شکل معصومانه ای تمیز است.پرسش:کدامشان صورتش را می شوید؟ اشتباه کردید.آنکه صورتش کثیف است ، به آن یکی نگاه می کند و فکر می کند صورت خودش هم همانطور است. اما آنکه صورتش تمیز است، می بیند سر تا پای رفیقش غبار گرفته است و به خودش می گوید:” حتما من هم کثیفم.باید خودم را تمیز کنم.” حالا فکر کنیم چند بار اتفاق افتاده است که دیگران بر اثر رفتار بد ما یا ما بر اثر رفتار بد دیگران، به شست و شو و پالایش روح خودمان پرداخته ایم. وقتی فرد مقابل ما مهربان و خوب و دوست داشتنی نیست، کمی باید به خودمان شک کنیم.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:روز را خورشید می سازد،روزگار را ما/مسعود لعلی-فهیمه ارژنگی/انتشارات جاودان خرد
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات جاودان خرد داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
fatemeh heidari
fatemeh heidari
10 سال قبل

باید همیشه از فکر و تجربه دیگران استفاده کنیم :moon: :star: :moon: :star: :moon: :star: :star: :star: :-*

عطیه
عطیه
10 سال قبل

بله درست مثل لقمان حکیم باید از بدی ها ورفتارزشت دیگران درس گرفته و آهارا در خود اصلاح کنیم…

Esperanza Peck
10 سال قبل

نیازمندم. لازم به ذکر میدانم پروژه های ترجمه مذکور صرفا جهت اهداف بشردوستانه! (باور کنید) منتشر شده و مورد استفاده تجاری قرار نخواهد گرفت.

حمیدشهبازی احمدی
حمیدشهبازی احمدی
10 سال قبل

باید همیشه از تجربه های دیگران درس بگیریم ،عمر کفاف این رو نداره که همه چیز رو تجربه کنیم،امیدوارم هیچ وقت برای دیگران عبرت نشیم. :snicker: :snicker: :snicker: