سلف سرویسی به نام زندگی

جی۵ لاین:  این داستان درباره ی « امت فاکس» نویسنده و فیلسوف معاصر است؛ هنگامی که او برای نخستین بار به امریکا سفر کرد و برای غذا خوردن به رستورانی سلف سرویس رفت. وی که تا آن زمان، هرگز به چنین رستورانی نرفته بود، در گوشه ای به انتظار نشست؛ با این نیت که از او پذیرایی شود. اما هر چه لحظات بیشتری سپری می شد، ناشکیبایی او از این که می دید پیشخدمت ها کوچک ترین توجهی به او ندارند، شدت می گرفت. از همه بدتر این که مشاهده می کرد کسانی که پس از او وارد شده بودند، در مقابل بشقاب های پر از غذا نشسته و مشغول خوردن بودند. وی با ناراحتی به مردی که بر سر میز کناری نشسته بود، نزدیک شد و گفت:« من حدود بیست دقیقه است که اینجا نشسته ام بدون آن که کسی کوچک ترین توجهی  به من نشان دهد. حالا می بینم شما که پنج دقیقه پیش وارد شدید، با بشقابی پر از غذا در در مقابلتان اینجا نشسته اید! موضوع چیست؟ مردم این کشور چگونه پذیرایی می شوند؟» مرد با تعجب گفت:” اینجا سلف سرویس است.» سپس به قسمت انتهایی رستوران جایی که غذا به مقدار فراوان چیده شده بود، اشاره کرد و ادامه داد:” به آنجا بروید، یک سینی بردارید و هر چه می خواهید انتخاب کنید، پول آن را بپردازید بعد اینجا بنشینید و آن را میل کنید!» امت فاکس که قدری احساس حمایت می کرد، دستورات مرد را پی گرفت. اما وقتی غذا را روی میز گذاشت ناگهان به ذهنش رسید که زندگی هم در حکم سلف سرویس است! همه نوع رخداد، فرصت، موقعیت، شادی، سرور و غم در برابر ما قرار دارد؛ در حالی که ما اغلب بی حرکت به صندلی خود چسبیده ایم و محو این هستیم که دیگران در بشقاب خود چه دارند و دچار شگفتی شده ایم که چرا او سهم بیشتری دارد؟ هرگز به ذهنمان نمی رسد که خیلی ساده از جای خود برخیزیم و ببینیم چه چیزهایی فراهم است؛ سپس آنچه را می خواهیم، برگزینیم!

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:خوشبختی یا بدبختی؟ انتخاب با شماست؟/ سعید گل محمدی/انتشارات نسل نو اندیش
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات نسل نو اندیش داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهزاد
شهزاد
9 سال قبل

ظرفیت وجودی ادما حکم سینی غذا رو داره از هر چه که در اطرافه میتوان در آن ریخت اما باید دقت کرد غذا ها با هم تداخل نداشته باشه و همه اتفاقات زندگی در راستای رسیدن به هدفی باشه که ظرفیتمون رو ازش پر کردیم وگرنه دل درد میگیریم و حالمون از زندگی به هم میخوره.

اشکان
اشکان
9 سال قبل

خیلی جالبه که دقیقا مصداق این موضوع رو ما تو ضرب المثل های عامه خودمون داریم:
“خدا “می گه:
از تو حرکت،از من برکت
ولی چی می شه گفت!!انگار که چه عرض کنم، خیلی از آدمها با واژه ی بزرگ “تلاش”غریبه اند ودر عین حال جزو پرسروصدا ترین ها هم هستند!!!!
به امیدی که روزی همه ما به موفقیت عادت کنیم

سمانه
سمانه
9 سال قبل

ببخشید اسمم اشتباه شد.در ج بی نام نیست

سمانه در جواب به بی نام
سمانه در جواب به بی نام
9 سال قبل

اگر زندگی چیز زیادی به شما نداده است به خاطر این است که شما هم چیز زیادی از آن نخواسته اید