دیگران را تشویق کنیم تا رشد کنند.

جی۵ لاین:در اواخر قرن 19 فروشنده ای از شرق امریکا به شهری در دشتی وسیع رفت. در حالی که با صاحب فروشگاهی بزرگ حرف می زد، گله داری آمد. مالک فروشگاه عذر خواهی کرد تا به مشتری اش رسیدگی کند. فروشنده نتوانست حرف های آنها را نشوند. به نظر می رسید گله دار برای لوازمی که نیاز داشت، اعتبار مالی می خواست. به عبارت دیگر می خواست نسیه خرید کند. مغازه دار پرسید:” جاش! بهار حصار کشی خواهی کرد؟” گله دار پاسخ داد: ” البته، ویل” مغازه دار پرسید:” حصار به سمت درون یا بیرون؟” گله دار گفت:” حصار به سمت درون، 360 هکتار زمین آن سوی دیگر نهر را وارد حصار خودمان می کنم.” مغازه دار گفت:” جاش! از شنیدن این خبر خوشحالم.” اعتبارت تامین است. لوازمی را که نیاز داری بگو. فروشنده نتوانست مفهوم این وضع را بفهمد. گفت:” من همه جور سامانه ی اعتباری دیده ام؛ اما این جورش را ندیده بودم. این اعتبار دهی چگونه کار می کند؟” مغازه دار پاسخ داد:” خب، وضعیت این طور است که اگر مردی بخشی از زمین هایش را با حصار جدا می کند تا کاهش دهد؛ یعی یعنی از آنچه دارد وحشت زده است، اما وقتی زمین های بیشتری را وارد حصارش می کند، در حال رشد بوده و او امیدوار است. من همیشه به مردانی که وسعت حصارشان را زیاد می کنند، اعتبار می دهم!” ( جان ماکسول)
نکته: مردم را تشویق کنید تا وسعت بیشتری را به حصارشان بیفزایند. آنها را تشویق کنید تا افق دیدشان را افزایش دهند. نتیجه ی آن نه تنها نصیب خودشان، بلکه عاید شما نیز می شود. با باور داشتن آنها و کمک به برای کسب اعتماد به نفس، رابطه ای برقرار می کنید که در آن همه برنده هستند.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:نیم کیلو باش ولی مرد باش!/ سعید گل محمدی/ انتشارات نسل نو اندیش
نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید از انتشارات نسل نو اندیش داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشید.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها