خوشبختی کجاست؟

جی۵ لاین:  شخصی از خدا پرسید: خوشبختی را کجا می توان یافت؟ خدا فرمود: آن را در خواسته هایت جستجو کن و از من بخواه تا به تو بدهم. او با خود فکر کرد و گفت: اگر خانه ای بزرگ داشتم، بی گمان خوشبخت بودم. خداوند به او خانه ای بزرگ عنایت فرمود. دوباره او گفت: اگر پول فراوان داشتم، یقینا خوشبخت ترین مردم بودم. خداوند به او پول فراوان عطا کرد. … اگر… اگر… اگر… اینک همه چیز داشت، اما هنوز خوشبخت نبود! از خداوند پرسید: حالا همه چیز دارم، اما باز هم خوشبختی را نیافتم. خداوند فرمود: باز هم بخواه. او گفت: چه بخواهم؟ هر انچه را هست، دارم. خداوند فرمود: بخواه که دوست بداری؛ بخواه که به دیگران کمک کنی و هر چه را داری با مردم قسمت کنی. و او دوست داشت و کمک کرد و در کمال تعجب دید، لبخندی که بر لب ها می نشیند و نگاه های سرشار از سپاس به او لذت می بخشد. رو به آسمان کرد و گفت:« خدایا! خوشبختی اینجاست. در نگاه و لبخند دیگران.»

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:تو، تویی؟! جلد دوم/ امیر رضا آرمیون/ انتشارات ذهن آویز
to tooee
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات ذهن آویز داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
guest
13 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
9 سال قبل

سلام من دختري22ساله هستم كه تابه حال فكر ميكردم خوشبختي يعني پول ورفاه درحاليكه خانواده مرفه هم دارم!اما نميدونم چرا جديدا خوشبختي رو gomكردم! من به اين نتيجه رسيدم كه من تاحالا سركرم ماديات بودم سركرم زندكي بودم وخودمو خوشبخت فرض ميكردم وفكرميكردم خوشبختي بيشتر يعني پول وثروت بيشتر!لطفا كمكم كنيد خوشبختي واقعي رو پيدا كنم! ?

سمانه در جواب به بی نام
سمانه در جواب به بی نام
9 سال قبل

شما همان بهتر در تاسفتان باقی بمونید.کافر همه را به کیش خود پندارد{البته همون طور که میدونید در مثل مناقشه نیست}من قصد جسارت به هیچکس رو نداشتم و گفتن تکراری بودن هم. خود کسی که باید متوجه بشه میدونه واسه چی بوده….در ضمن من باور دارم همه کسایی که اینجا میان درک و فهم بالایی دارن منالجمله خود شما پس بهتره در مورد دیگران زود قضاوت نکنید شما هم مثل بقیه میتونید نظراتتون رو بدون اهانت بیان کنید….حداقلش اینه که در اینجا هویتی داشته باشین و نامی برای خودتون بگزارین و مردم سرزمینتون رو به این راحتیها بی فرهنگ خطاب… بیشتر بخوانید

مهدی مشرفیان دوست (بی نام سابق)

سلام مجدد
در اینکه خیلی ها شعور و عقل کافی دارند شکی نیست . ولیکن من درباره هیچ کس در زندگی زود قضاوت نکرده ام با توجه به اینکه اطرافم پر از مسایل اینچنینی و بحث کردن با مراجعین به مرکز می باشد سعی دارم با همه در حد و اندازه ی خودشان صحبت کنم و مشکلاتشان را برطرف سازم . لذا هیچگونه قصدی نداشته ام ولی از انتقاد سازنده استقبال می کنم حتی اگر یک دختر گفته باشد.
لطفا برای بحث های بیش تر به وبلاگم مراجعه بفرمایید. با تشکر فراوان
tavalodedobare92.blogfa.com
مهدی مشرفیان-دانشجوی دکترای رواشناسی تربیتی

negawar
negawar
9 سال قبل

:yes: Vaghan ziba boOdd

شهزاد
شهزاد
9 سال قبل

خوشبختی در حس زیبای دانه ای است که برایش فرق نمیکنه در کدام زمین قراره سر باز کنه براش مهم نیست علف های دورو برش چه شکلی هستند براش مهم حس شکفتنه که بهش قدرت سر از خاک بیرون کردن رو میده.

سمانه در جواب به بی نام
سمانه در جواب به بی نام
9 سال قبل

وقتی وجود فرد مملو از قضاوت باشد.فضای اندکی برای خرد باقی میماند…..{مالکوم هاین}

بی نام در جواب به پاسخ دوم سمانه
بی نام در جواب به پاسخ دوم سمانه
9 سال قبل

بازهم متاسفم. فرهنگ انتقاد اصلا در کشور ما جا نیفتاده. از همین جا شروع کنیم.
امام حسین ع: کسی که از تو انتقاد می کنند دوست تو، و کسی که از تو تعریف و تمجید می کند، دشمن توست.