خود باروری، خودباوری

جی۵ لاین:روزی کشاورزی در مزرعه خود کدو تنبل کاشته بود. موقعی که کدوها در حال نمو بودند، کشاورز ضمن سرکشی خود از مزرعه متوجه یک تنگ شیشه ای می شود که احتمالا توسط رهگذری به مزرعه پرتاب شده بود. کشاورز برای کسب تجربه، کدو تنبل بسیار کوچکی را با احتیاط هر چه تمام، طوری که ساقه نرم آن آسیب نبیند، به درون تنگ فرو می کند. ماه ها بعد، موقعی که مزرعه به بار نشسته بود و آماده برداشت محصول بود، کشاورز ضمن یکی از سر کشی های دوره ای خود از مزرعه مجددا به تنگ شیشه ای می شود که احتمالا توسط رهگذری به مزرعه پرتاب شده بود. کشاورز برای کسب تجربه، کدو تنبل بسیار کوچکی را با احتیاط هر چه تمام، طوری که ساقه نرم آن آسیب نبیند، به درون تنگ فرو می کند. ماه ها بعد، موقعی که مزرعه به بار نشسته بود و آماده برداشت محصول بود، کشاورز ضمن یکی از سرکشی های دوره ای خود از مزرعه مجددا به تنگ شیشه ای بر می خورد این بار، تنگ شیشه ای کاملا پر از کدو تنبل شده بود که کشاورز با دست خود آن را به درون تنگ شیشه ای هل داده بود. کدو تنبل های مشابه کاملا رشد کرده و بزرگ شده بودند، اما کدو تنبل درون تنگ شیشه ای نتوانسته بود بیش از محدوده زندان شیشه ای خود رشد کند. کدو تنبل درون تنگ شیشه ای شکل و شمایل دقیق شیشه را به خود گرفته بود.
نکته: « آبراهام مازلو» روان شناسانسان گرا، برای نخستین بار مدل سلسله مراتب نیازهای انسان را پایه گذاری کرد. هر انسانی در زندگی بر اساس نیازهایی انگیخته و تحریک می گردد که عمده ترین آنها به منظور حفظ حیات صورت می پذیرد.

منبع تصویر:blog

منبع اصلی:مشکلات را شکلات کنید/ مسعود لعلی/ انتشارات بهار سبز

نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید از انتشارات بهار سبز    داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشید.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها