جوان ثروتمند و پند عارف

جی۵ لاین: جوان ثروتمندی نزد عارفی رفت و از او اندرزی برای زندگی نیک خواست. عارف او را به کنار پنجره برد و پرسید” چه می بینی؟ گفت: آدم هایی که می آیند و می روند و گدای کوری که در خیابان صدقه می گیرد. بعد آینه ی بزرگی به او نشان داد و باز پرسید: در آینه نگاه کن و بعد بگو چه می بینی؟ گفت: خودم را می بینم! عارف گفت: دیگر دیگران را نمی بینی! آینه و پنجره هر دو از یک ماده ی اولیه ساخته شده اند: شیشه. اما در آینه لایه ی نازکی از نقره در پشت شیشه قرار گرفته و در آن چیزی جز شخص خودت را نمی بینی. این دو شی شیشه ای را با هم مقایسه کن: وقتی شیشه پاک باشد، دیگران را می بیند اما وقتی از جیوه پوشیده می شود، تنها خودش را می بیند. تنها وقتی ارزش داری که شجاع باشی و آن پوشش جیوه ای را از جلوی چشم هایت برداری، تا بار دیگر بتوانی دیگران را ببینی و دوستشان بداری.

منبع تصویر:blog 
منبع اصلی: اگر یک بار دیگر به دنیا می آمدم/سیده سارا شفیعی/ انتشارات بهار سبز
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات بهار سبز  داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بنفشه
بنفشه
10 سال قبل

از انسانها غمی به دل نگیر؛ زیرا خود نیز غمگین اند؛
با آنکه تنهایند ولی از خود می گریزند زیرا به خود و به عشق خود و به حقیقت خود شک دارند؛
پس دوستشان بدار ،
اگر چه دوستت نداشته باشند . . .

معصومه
معصومه
10 سال قبل

برای دوست داشتن دیگران باید ابتدا خودمون رو دوست داشته باشیم، امکان پذیر نیست کسیکه خودشو رو دوست نداره و بخودش احترام نمیزاره بتونه دیگران رو دوست نداشته باشه البته باید بدونیم که این دوست داشتن با خودشیفته بودن یا خودخواه بودن فرق میکنه اگر به ارزش وجودی خودمون پی ببریم قطعنا دیگران هم برامون با ارزش میشن و بهتر میتونیم به اونا کمک کنیم و مفید واقع بشیم! من فک میکنم امروزه ما همه از خودمون دور شدیم و ارزشهامون جاشون با خیلی چیزای دیگه عوض شده بهمین علته که همکاری،کمک،دوستی و حتی عشق دیگه بین مردم دیده نمیشه!امیدوارم… بیشتر بخوانید

معصومه
معصومه
10 سال قبل

تنها راه غلبه بر ترس روبرو شدن با آن است. ما غالبا به طرف حوادثی کشیده می شویم که از رویارو شدن با آنها وحشت داریم.بنابراین اگر از تنهایی بترسید تنهایی را برای خود به ارمغان می آورید. اگر از بدهکار بودن بترسید به احتمال زیاد با تمام زیر و بم آن آشنا خواهید شد. اگر از دستپاچگی و پریشان حالی واهمه داشته باشید همان را تجربه خواهیدکرد. این، روش زندگی برای تشویق ما انسانها به رشد کردن است.
آندرو متیوز

سمانه
سمانه
10 سال قبل

با سلام و تشکر از مطالب سودمندی که ارایه می کنید.

سمانه
سمانه
10 سال قبل

با سلام و تشکر از مطالب سودمندی که ارایه می کنید. لطفا اگه می شه منابع را هم درج کنید.