جهش تا حد معین

جی5 لاین : تربیت کنندگان کک به هنگام تربیت این حشره متوجه عادت عجیب و قابل پیش بینی آن شدند.هنگامی که ککی را برای نخستین بار در ته یک ظرف شیشه ای قرار می دهند، بلافاصله ازآن به بیرون می جهد چون همگان می دانند که میزان جهش کک واقعا غیر قابل باور است.

تربیت کک ها از لحظه ای آغاز می شود که سرپوش ظرف شیشه ای را می گذارند، در این حالت باز هم کک ها شروع به جست وخیز می کنند و ناگفته پیداست که کله آن ها بار ها و بار ها به سرپوش بر می خورد.

هنگامی که انسان جهش و تصادف کله کک ها با سرپوش ظرف شیشه ای را تماشا می کند اتفاق بسیار جالبی روی می دهد کک ها اگر چه کماکان به جهیدن ادامه می دهند، اما دیگر به قدری نمی جهند که کله شان با سرپوش برخورد کند.

در این لحظه سرپوش برداشته می شود و کک ها به جهیدن خود ادامه می دهند، اما هرگز از درون ظرف شیشه ای به بیرون نمی جهند.

علت این امر ساده این است که کک ها به این میزان از جهش عادت کرده اند و با خوگرفتن به آن دیگر نمی توانند بیش از آن جهش کنند.

آیا ما نیز همانند یک کک عمل می کنیم؟ ما نیز خود را به میزان معینی از جهش در زندگی عادت می دهیم؟

جی5 لاین . کام

منبع اصلی:مشکلات را شکلات کنید/مسعود لعلی/انتشارات بهار سبز
منبع تصویر: Johngrow

انتشار: ا.قربانی

هر روز، ساعت ۷ صبح یک داستان مثبت در جی۵ لاین منتشر خواهد شد، اگر می خواهید روزی یک داستان انرژی بخش به ایمیل شما ارسال شود، صفحه “فیدبرنر” را مطالعه فرمایید. همچنین برای دیدن سایر داستان ها به صفحه لیست داستان های مثبت مراجعه کنید.

برچسب ها: , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزانه واحد
فرزانه واحد
11 سال قبل

داستان های مشابه این داستان رو زیاد خوندم و واقعیت اینه که متاسفانه خیلی از ما آدم ها هم رفتار مشابه شخصیت داستان رو داریم.نمیدونم چرا !!!

محمد
محمد
11 سال قبل

در بالای قسمت نظرات نوشته شده … نظرات مفید . خب کاری نداریم که تعدادی از نظرات لابد حذف میشه . ولی مگه نظر غیر مفید هم داریم به عقاید احترام بزاریم مثبت اندیش باشید وااااااااااالا به خدا 😛

محمد
محمد
11 سال قبل

بله بله شما حتما راست و درست میگید . 😎 موفق باشید

حمیده ابراهیمی
حمیده ابراهیمی
11 سال قبل
پاسخ به  محمد

بهتربود قبل از نظر دادن خوب به مورد نظر فکر می کردیم

منصوره کشاورز
منصوره کشاورز
11 سال قبل

چقدر جالب ممنون از زحمات شما عزیزان

پروین حمزه زاده
پروین حمزه زاده
11 سال قبل

فرق انسان و حیوان در فکر و اندیشه و عقل اوست و انسان باید ازین نعمت بسیار والا استفاده کرده عمر خود را همچون حیوان در قید و بند و بی فکری سپری نکند تا به درجات بلند مرتبه در زندگی اش برسد و در یک نقطه درجا نزند…

یلدا
یلدا
11 سال قبل

سلام صبح عالی بخیر:دانستان جالبی بود اما من همیشه برام عملکرد مورچه الگو بوده که برای هدفش بارها و بارها با سعی و تلاش ادامه میدهدو بیشتر از توانش هم تلاش میکند و راهی طولانی را با شرایط سخت میگذراندو و به مقصد می رسد آری همت اگر سلسله جنبان بود،مور تواند که سلیمان بود….

کتایون
کتایون
11 سال قبل
پاسخ به  یلدا

همت اگر سلسله جنبان بود،
مور تواند که سلیمان بود….

عالیه :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: