تمرکز بر هدف

جی۵ لاین:استادی چهار شاگرد احساساتی داشت. روزی از آنها خواست که یاد بگیرند جلوی زبان خود را نگه دارند. سپس تمرینی برای تمرکز به آنان داد که بر اساس آن باید چندین روز سکوت می کردند. روز اول هیچ یک از آن چهار نفر صحبت نکرد. در سکوت غذا می خوردند، در سکوت تمرکز و تعمق می کردند و در سکوت می خوابیدند. روز دوم نیز با سکوت آغاز شد، اما خدمتکار از روی عمد یا ناآگاهانه فراموش کرد که برای یکی از آنان چای بریزد. شاگرد سر او فریاد زد:” پس چای من چه شد؟”شاگرد دوم خنده ای کرد و گفت:” حالا تو سکوت خود را شکستی!” سومین شاگرد به آن دو هشدار داد:” ای احمق! قرار بود ما سکوت کنیم.” و شاگرد چهارم با تکبر گفت:” من تنها کسی بودم که حرف نزدم.”
نکته: راز موفقیت این است که وقتی هدفی را برای خود انتخاب کردیم به چیزی جز هدف فکر نکنیم. تمام ذکر و فکر ما هدف مان باشد و به هر آنچه در اطراف مان در حال رخ دادن است، به شرایطی که پیش می آید، و به آنچه دیگران می گویند، کر و کور باشیم.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:عمر کوتاه نیست ما کوتاهی می کنیم/ مسعود لعلی/ انتشارات جیحون

نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید از انتشارات جیحون داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
متین
متین
9 سال قبل

اگر تیر ما به خال هدف نمی‌خورید ؛ نباید گناه را به گردن هدف بیاندازیم بلکه باید تلاش خود را مصمم تر کنیم ….

متین
متین
9 سال قبل

به بیشتر هدف های بزرگ نمیرسیم زیرا به کار های پیش و پا افتاده فکر میکنم …

رابرت مک کین

Ramin
Ramin
9 سال قبل

” رمز موفقيت، پايبندي به هدف در زندگي است.
بنجامین دیزرائیلی “

سارا
سارا
9 سال قبل

” كليد دستيابي به موفقيت بزرگ، پيروزي، احترام و خوشبختي در زندگي اين است كه بتواني ذهنت را تمام و كمال روي مهمترين كار يا هدفي كه داري متمركز كني، آن را درست انجام دهي و تا زماني كه تمام نشده، دست از كار نكشي.
برايان تريسي “

BRH
BRH
9 سال قبل
پاسخ به  سارا

عالییییییییییی