تمام شب بیدار ماندن را تمرین می کنم!

جی۵ لاین: خلبانی به نام چالز لیندبرگ اولین فردی بود که اقیانوس اطلس را تک نفره طی کرد. او بیش از سی و سه ساعت به تنهایی پرواز کرد و در حدود پنج هزار کیلومتر را بطور باور نکردنی پیمود. این کاری نیست که مثلا کسی از خانه بیرون رود و ان را انجام دهد. او باید برای آن زحمت بکشد. لیندبرگ چگونه این کار را انجام داد؛ داستانی که دوستش فرانک ساموئلز نقل می کند، مطلب را کمی روشن می کند. لیند برگ در دهه ی 20 میلادی پروازهای نامه رسانی را به حداکثر نقاط کشورش با هواپیما انجام می داد. ساموئلز نیز گاهی اوقات او را همراهی می کرد. این دو دوست، در هتل کوچکی در یک شهر، شبی را گذراندند. وقتی ساموئلز نیمه شب بیدار شد، دید که لیند برگ نزدیک پنجره نشسته است و در حال نگاه کردن به ستاره هاست. با توجه به اینکه روز پر کاری را گذرانیده بود ساموئلز از او پرسید:” تا این وقت شب بیداری؟” لیندبرگ جواب داد: دارم تمرین می کنم. ساموئلز پرسید: چه چیزی را تمرین می کنی؛ تمام شب بیدار ماندن را تمرین می کنم. آمادگی می تواند به معنی فرق بین برد و باخت باشد. در واقع آمادگی، بزرگ ترین دوست شجاعت و بزرگ ترین دشمن ترس است.

منبع تصویر:rpp
منبع اصلی:عمر کوتاه نیست ما کوتاهی می کنیم/ مسعود لعلی/ انتشارات جیحون
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات جیحون داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بنفشه
بنفشه
10 سال قبل

همواره هر چه خواهی بکن؛ اما نخست از آنان باش که توانِ خواستن دارند.((نیچه))

بنفشه
بنفشه
10 سال قبل

كاري نيست كه نتوان با اراده از پيش برد. همه ي دشواريهايي كه براي من پيدا شده به ياري اراده و اقدام، از بين برده ام.((گوته))

گرفتن تصميم، اراده مي خواهد و اجراي تصميم، قدرت؛ اراده و قدرت دو بال نيكبختي هستند و بدون بال نبايد پريد.((گوته))

معصومه
معصومه
10 سال قبل

هر روز صبح در جنگل آهوئی از خواب بیدار میشود که میداند باید از شیر تندتر بدود تا طعمه او نگردد ، و شیری که میداند باید از آهوئی تندتر بدود تا گرسنه نماند. مهم نیست که شیر باشی یا آهو ، با طلوع هر آفتاب با تمام توان آماده دویدن باش. نلسون ماندلا

مردان شجاع فرصت می آفرینند ترسوها و ضعفا منتظر فرصت می نشینند . گوته