بیست سال بعد

 جی5 لاین: در سال 1953 ، جمعی از اساتید دانشگاه هاروارد تحقیقی را بر روی تعدادی از فارغ التحصیلان آن دانشگاه انجام دادند.

مصاحبه ای از فارغ التحصیلان به عمل آمد و از آن ها پرسیدند که آیا اهداف شان تعریف شده، مشخص، شفاف و تدوین شده هستند یا خیر.

تنها 3 درصد پاسخ مثبت دادند.

بیست سال بعد، در سال 1973، همه آن افراد را پیدا کرده و مجدداً مصاحبه ای با آن ها ترتیب دادند.نتیجه این که، آن 3 درصدی که اهدافشان را نوشته بودند در مقایسه با 97 درصد دیگر، بسیار ثروتمند بودند. در سایر مراحل زندگی شان نیز به موفقیت بیشتری دست پیدا کرده بودند.

جی5 لاین . کام

  • منبع اصلی: داستان هایی به کوتاهی زندگی / ریچارد کوئک / مرجان توکلی/ نشر کتاب پنجره
  • منبع تصویر:  Shutter Stock
نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبتدرجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید از انتشارات کتاب پنجره داشته باشید تا علاوه برحمایت از ناشر محترم و مترجم  گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
22 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
حمید
11 سال قبل

من فکر میکنم برنامه ریزی باید جزء مواردی باشه که از کودکی و خردسالی میبایست در کنار مهارتهای روزمره زندگی آموزش داد تا پیش زمینه مناسبی برای سنین بالاتر باشه.

آیدا
آیدا
11 سال قبل
پاسخ به  حمید

درسته . برنامه ریزی یه مهارته که نیاز به آموزش و تمرین داره. 🙂

سحرن
سحرن
11 سال قبل

هدف گذاری و تمرکز بر ان یکی از اصول موفقیت هر فردیه .و تفاوت کسانی که همیشه درجا می زنند با افراد موفق حتی تفاوت افراد موفق با افراد موفق تر در همینه . وقتی هدفی داشته باشی و روش تمرکز کنی و برای رسیدن به ان تلاش کنی صد درصد موفقتر از کسی هستی که بدون هدف شب و روزش را سپری میکنه یا بدون هدفگذاری و برنامه ریزی میخوادبه ارزوهاش برسه . مسلما کسی که هدفش مشخصه سریعتر و با برنامه تر حرکت میکنه . می دونه که چی میخواد و به سمت همون گام بر میداره و… بیشتر بخوانید

آیدا
آیدا
11 سال قبل
پاسخ به  سحرن

هر صبح قبل از بیدار شدن به اهداف نگاه کنیم ؟؟؟
فکر کنم منظورتون بعد از بیدار شدن بوده 🙂