به هدف چشم بدوزید.

جی۵ لاین:جزیره کاتالینا در 21 مایلی ساحل کالیفرنیا قرار دارد و بسیاری از اهالی آن منطقه بارها و بارها تصمیم گرفته اند که شنا کنان خودشان را به جزیره برسانند. در چهارم جولای سال 1952، فلورانس چادویک بر آن شد تا این فاصله را شنا کند. کارش را به خوبی آغاز کرد و پیشرفتش قابل ملاحظه بود، اما طولی نکشید که خستگی بر او غلبه کرد و هوا نیز سرد شد. فلورانس مقاومت کرد، اما 15 ساعت بعد، در حالی که به شدت خسته شده بود و از فرط سرما می لرزید، خواست که او را از آب بیرون بکشند. بعد از آن که حالش خوب شد به او گفتند که تنها نیم مایل با ساحل فاصله داشته است! به نظر فلورانس اگر مه مانع نمی شد و جلوی دیدش را نمی گرفت، مسلما می توانست خیلی راحت خود را به ساحل برساند. او قسم خورد که این به منزله آخرین شکستش بوده. تمرین را از سر گرفت و دو ماه بعد همان مسیر را شنا کرد. این بار نیز اتفاقات گذشته تکرار شدند. فلورانس خسته شده بود، و مه جلوی دیدش را گرفته بود. اما او با ایمان و اعتقاد هر چه تمام تر به کار خود ادامه داد و تصویری از خشکی را در ذهنش ترسیم کرد. فلورانس می دانست که جایی در آن سوی مه جزیره است. سرانجام موفق گردید و به عنوان اولین زنی شناخته شد که کانال کاتالینا را شنا کرده. او حتی توانست رکورد مردان را بشکند و دو ساعت زودتر به ساحل برسد.

منبع تصویر:blog 
منبع اصلی: داستان هایی به کوتاهی زندگی/ریچارد کوئک/ترجمه:مرجان توکلی/انتشارات کتاب پنجره
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات کتاب پنجره  داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
zahra
zahra
10 سال قبل

خانم چادویک از اعتقادش در عملی کردن هدفش سخن به میان آورد او با وجود مه باز به تلاش ادامه داد حال از خود میپرسم چگونه مانند فلورانس بیاندیشم تا در حساس ترین موقعیت زندگیم مجال دلسردی و خستگی را نتوانم به خود بدهم؟! ?:-)

شاهرخ
شاهرخ
10 سال قبل

همیشه مسیر انسان تا هدف کوتاهترین و محکمترین راه است و شکی در این نیست.