بهترین اسب دنیا

جی۵ لاین:گاو چرانی برای کلانتر تعریف می کرد که بهترین اسب دنیا را دارد.” روزی در جاده ی باریک کوهستانی می راندم که از زین، پایین افتادم و پایم شکست.” کلانتر گفت:” نگو که  اسبت پایت را جا انداخت!” گاو چران گفت:” نه. ولی کمر بندم را با دندان گرفت و به خانه برد و پنج کیلومتر چهار نعل رفت تا دکتر بیاورد.” کلانتر گفت:” خوشحالم که چنین اسب باهوشی داری و همه چیز خوب پیش رفت.” گاو چران گفت:” واقعا این طور نشد، آن اسب لعنتی دامپزشک آورده بود!” ولی از یک اسب چه انتظار بیشتری می توان داشت؟ حتی همین هم زیاد است! نکته: تقلید یعنی اینکه شما بر اساس خود انگیختگی خودتان زندگی نکنید و بر اساس تصویر، شخصیت و رفتار و روش زندگی فرد دیگری زندگی کنید. با تقلید از دیگری هر کاری که انجام دهید در جایی و به نوعی نکته را از دست می دهید. شما در یک مرحله دچار خطا خواهید شد، زیرا تقلید یعنی اینکه پیشا پیش زندگی کردن احمقانه را پذیرفته اید. تقلید دردی را دوا نمی کند! شما دچار مشکل خواهید شد. پس شما باید زندگی خودتان را هوشمندانه و به روش خودتان زندگی کنید. و شما آنقدرمنحصر به فرد هستید که فقط می توانید زندگی خودتان را زندگی کنید و نه زنگی دیگری را. شما آن قدر اصالت دارید که مانند دیگری  زندگی کردن فقط نابود کردن این هدیه ی عظیم الهی است. آوازتان را بخوانید و عشقتان را ابراز کنید . خداوند یک زندگی به شما داده تا آن را زندگی کنید، خود انگیخته و بدون تقلید آن را زندگی کنید. خودتان را دوست بدارید، به خودتان احترام بگذارید و سعی کنید همان طور که احساس می کنید زندگی کنید. حتی اگر شکست بخورید، راضی خواهید بود. با تقلید از دیگری، حتی اگر پیروز شوید، در درون خالی و پوشالی خواهید بود. اگر تقلید کنید، تبدیل به نسخه ی کربنی می شوید و به وجود اصیل خویش خیانت کرده اید و دیگر خودتان نیستید و دست به خود کشی زده اید.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:زیر خاکی جلد دوم/ سعید گل محمدی/ انتشارات آسیم
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات آسیم داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بنفشه
بنفشه
10 سال قبل

انسانهايي كه صرفاً مقلد هستند، در نهايت يك كپي و يا درجه دومي از مورد تقليد خود خواهند شد.((ديل كارنگي))

از ديگران تقليد نكن، خود را بشناس و آنچه هستي باش؛ بدان كه در دنيا كسي مثل تو نيست.((ديل كارنگي))

شما بايد باغچه كوچك زندگيتان را مطابق ميل و سليقه خود بياراييد.((ديل كارنگي))

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل

ادما تو زندگیشون با ادمای مختلفی سر و کار دارند، هر کس یه جور به زندگی نگاه میکنه، اگه قرار باشه به ساز هر کس رقصید اطراف ادم پرمیشه از صدای سازهای متفاوت که ادم باید دستشو بذاره تو گوشش تا کر نشه. ساز خودتو کوک کن و فقط شیفته اون باش اگر چه مبتدی باشی و صدای سازت گوش خراش باشه و سعی کن که رفته رفته سازتو دلنشین تر کنی اون موقع رقصی که میکنی همه رو حیرون خواهد کرد.

معصومه
معصومه
10 سال قبل

” خدایا!…
مرا از فقر ترجمه و زبونی تقلید، نجات بخش،
تا قالب های ارثی را بشکنم،
تا در برابر “قالب ریزی” غرب، بایستم،
تا، همچون این ها و آن ها، دیگران حرف نزنند و من فقط دهن‌ام را تکان دهم!…”

****

احمقانه ترین توجیه و خطرناک ترین بهانه برای قانع کردن خود ، این جمله است :

همه این جورند.

معصومه
معصومه
10 سال قبل

انسان سه راه دارد: راه اول از اندیشه می‌گذرد، این والاترین راه است. راه دوم از تقلید می‌گذرد، این آسان‌ترین راه است. و راه سوم از تجربه می‌گذرد، این تلخ‌ترین راه است.” کنفوسيوس”

خودمان را بشناسیم وخودمان باشیم زیرا حسادت یعنی جهل و تقلید یعنی خودکشی.