با خودت صادق باش!

جی۵ لاین: جوزف کمپبل، استاد اسطوره شناسی، در یک برنامه ی تلویزیونی به ماجرایی اشاره کرد. او گفت برای صرف شام به رستورانی رفته بود.در این زمان، زن و شوهری به اتفاق کودک کم سال خود سر میز کناری آنها نشستند و سفارش غذا دادند. وقتی غذا را آوردند، کودکشان در مقام اعتراض گفت که این غذا را دوست ندارد. پدرش عصبانی شد و گفت حتی اگر دوست نداشته باشی، باید بخوری.اما پسر همچنان از خوردن غذا خودداری می کرد تا اینکه پدرش با صدایی فریاد گونه گفت:” یعنی چه که دوست نداری. من در تمام مدت عمرم کاری را که دوست نداشتم،انجام دادم.” کمپبل در ادامه ی مطلبش گفت که بسیاری از مردم در این موقعیت به سر می برند.بسیاری از مردم عمری را به انجام دادن کارهایی که دیگران می خواستند،گذراندند.زیرا هرگز شجاعت آن را نداشته اند که کار مورد علاقه ی خود را انجام بدهند.کمپبل اضافه کرد باید کار مورد علاقه تان را انجام بدهید.باید به زندگی خود نگاه کنید و ببینید از چه کاری بیشتر لذت می برید و همان کار را انجام بدهید.بسیاری از شادترین و خوشبخت ترین مردان و زنان جامعه کسانی هستند که متوجه شدند از کارشان لذت نمی برند.از آن کار فاصله گرفتند و به کار مورد علاقه شان پرداختند. آنها از شجاعتی برخوردار بودند که بدانند از چه کاری لذت می برند.آنها صادقانه استعدادهای خود را مرور کردند و این زندگی آنها را متحول ساخت.” بهترین کار آن است که از انجام آن لذت می بریم.”جان ماکسول”

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:خودت باش!جلد دوم/سعید گل محمدی /انتشارات آسیم
2
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات آسیم داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقایق
شقایق
10 سال قبل

با خودت صادق باش نگران نباش که دیگران در موردت چه فکر می کنند…این جمله را شکسپیر در نمایشنامه هملت، پرده اول، صحنه سوم نوشته است که: ” از همه مهم تر: با خودت صادق باشی”. همین..

محمد.ح
محمد.ح
10 سال قبل

این یه اصل مهمه که نباید فراموش کنیم، منم توی دوره ای از زندگیم مجبور شدم کاری رو انجام بدم که مورد رضایتم نبوده و بخاطر دیگران اون کار رو انجام میدادم، اتفاقاً پسرفت هم داشتم.اما الان کاری به کار دیگران ندارم(البته نه به این منظور که انتقاد پذیر نیستم یا حرف دیگران رو اصلا گوش نمی کنم ؛بلکه هر دو مورد رو انجام میدم، اما مثل پرچم نیستم هر لحظه با نظر دیگران به هر طرفی بچرخم.)

لیلی
لیلی
10 سال قبل

یادم کسی بهم گفت اگر کاری دوست نداری و بیشتر وقتت صرف انجام آن کار کنی خودت به آن کار فروختی
گفت اگر نیاز داشتی درآمدی داشته باشی کار پاره وقت انجام بده تا برای رسبدن به کاری که دوست داری اقدامی داشته باشی,انجام تمام وقت کاری که دوست نداریم آدم فرسوده می کنه این تجربه داشتم

مهناز نیکبخت
مهناز نیکبخت
10 سال قبل

سلام
مطلب قشنگی بود
من گاهی در خرید کردن این حس برام پیش اومده، چیزی رو خریدم که مورد پسند بقیه هم باشه و گاهاً مورد علاقه خودم نبوده
به قول همسرم آدم باید لذت چیزی که داره رو ببره حتی اگر مورد پسند کسی نباشه.

سارا
سارا
10 سال قبل

خیلی مطلب قشگی بود ممنونم ازتون یاد یه برنامه افتادم ک از تلوزیون پخش میشد مصاحبه ای بود با خانمی ک مربی مهد کودک بود و میگفت عاشقانه کارمو دوست دارم هر موقع از سر کار برمیگردم خونه احساس خستگی نمیکنم چون واقعا ب کارم علاقه دارم من در حالی داشتم این برنامه رو میدیم ک صبح همون روز دوستم در مورد مشکلات خواهرش باهام حرف زده بود خواهرش دانشجوی رشته پزشکی بود ولی رشته شو دوست نداشت و تمام وقتشم باید برای درس خوندن میذاشت انقد سرش شلوغ بود که نتونسته بود ب عروسیه خالش بره از همهی لذتاش… بیشتر بخوانید