با خودت صادق باش!

جی۵ لاین: جوزف کمپبل، استاد اسطوره شناسی، در یک برنامه ی تلویزیونی به ماجرایی اشاره کرد. او گفت برای صرف شام به رستورانی رفته بود.در این زمان، زن و شوهری به اتفاق کودک کم سال خود سر میز کناری آنها نشستند و سفارش غذا دادند. وقتی غذا را آوردند، کودکشان در مقام اعتراض گفت که این غذا را دوست ندارد. پدرش عصبانی شد و گفت حتی اگر دوست نداشته باشی، باید بخوری.اما پسر همچنان از خوردن غذا خودداری می کرد تا اینکه پدرش با صدایی فریاد گونه گفت:” یعنی چه که دوست نداری. من در تمام مدت عمرم کاری را که دوست نداشتم،انجام دادم.” کمپبل در ادامه ی مطلبش گفت که بسیاری از مردم در این موقعیت به سر می برند.بسیاری از مردم عمری را به انجام دادن کارهایی که دیگران می خواستند،گذراندند.زیرا هرگز شجاعت آن را نداشته اند که کار مورد علاقه ی خود را انجام بدهند.کمپبل اضافه کرد باید کار مورد علاقه تان را انجام بدهید.باید به زندگی خود نگاه کنید و ببینید از چه کاری بیشتر لذت می برید و همان کار را انجام بدهید.بسیاری از شادترین و خوشبخت ترین مردان و زنان جامعه کسانی هستند که متوجه شدند از کارشان لذت نمی برند.از آن کار فاصله گرفتند و به کار مورد علاقه شان پرداختند. آنها از شجاعتی برخوردار بودند که بدانند از چه کاری لذت می برند.آنها صادقانه استعدادهای خود را مرور کردند و این زندگی آنها را متحول ساخت.” بهترین کار آن است که از انجام آن لذت می بریم.”جان ماکسول”

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:خودت باش!جلد دوم/سعید گل محمدی /انتشارات آسیم
2
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات آسیم داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
p-a
p-a
10 سال قبل

بصورت مطلق با این نظر موافق نیستم . اگر اینطوره پس این چه میشه که : چه بسا چیزی رو دوست داری ولی به صلاحت نیست و چه بسا از چیزی خوشت نمیاد ولی صلاحت در اونه ؟

علی
علی
10 سال قبل

زیاد این حرف رو قبول ندارم چرا که همیشه در تمام طول زندگی چه تحصیل چه شغلم خیلی چیزها هست که باید به دلخاه دیگران انجام بدم و چیزی هست که اصلن علاقه ای به آن ندارم ولی باید انجام بدم مثلا به دروس حفظ کردنی علاقه ای ندارم ولی برا اینکه مدرک بگیرم باید پاس بشه!!!

fatemeh heidari
fatemeh heidari
10 سال قبل

خیلی زیبا بود لطفا داستان های خنده دار بیشتر بگذارید :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: 🙁 🙁 🙁 🙁 :-(( :-(( :-(( :-(( :-(( :-(( :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :yes: :yes: