از دیگران قدردانی کنیم

جی۵ لاین:بتهوون یکی از بزرگترین و مشهورترین موسیقی دانان جهان است. او از یازده سالگی آهنگسازی را آغاز کرد و در دوران نوجوانی به شهرت رسید. روزی هنگام غروب، بتهوون از کنار کلبه ی پینه دوزی می گذشت که متوجه شد کسی یکی از قطعات موسیقی او را تمرین می کند. همین که مکث کرد تا به نوای موسیقی گوش فرادهد، شنید که دختری با خود می گوید:« ای کاش می توانستم این قطعه را در حالی که یک نوازنده ی حرفه ای اجرایش می کند بشنوم. آن گاه می توانستم آن را به شیوه ای مطلوب بنوازم!» بتهوون وارد کلبه شد و دختری جوان را پشت پیانو دید. دختر کور بود. بتهوون به او پیشنهاد کرد تا برایش بنوازد؛ سپس پشت پیانو نشست و حدود یک ساعت نواخت. دختر که ذوق زده شده بود با تشویق های خود شوق بتهوون را برای نواختن برانگیخت.فرا رسیده بود و به جز هاله ای از نور مهتاب چیزی به چشم نمی خورد. کلبه در تاریکی فرو رفته بود. در پرتو الهام بخش نور ماه و تشویق های صمیمانه ی دختر، بتهوون قطعه ی مشهور خود را با عنوان « سوناتای مهتاب» ساخت!
نکته: همه ی ما از نعمت بزرگ استعداد موسیقیایی یا اواز خواندن برخوردار نیستیم. همه از آنچه ” قابلیت های رهبری” یا ” توانمندی های سازماندهی” خوانده می شود بهره مند نیستیم؛ اما می توانیم ویژگی پسندیده ی تحسین کردن را در خود بپرورانیم. باید بیاموزیم که دیگران را تشویق و تحسین کنیم. کسب این ویزگی دستاورد کمی نیست، زیرا برجسته ترین مردم جهان نیز تا تشویق نشوند، نمی توانند برخشند! از هر خواننده ی مشهوری بپرسید آیا می تواند در سالن بدون تماشاچی کنسرت اچرا کند؟ از یک نویسنده بپرسید برای چه کسی می نویسد؟ تشویق و قدر دانی، شگفتی می آفریند پس گمان مبرید که صرفا منحصر به امیال معنوی است، بلکه در همه ی عرصه ها و مراحل زندگی کراساز است.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:هفت خوان موفقیت جلد اول/ سعید گل محمدی/ انتشارات نسل نو اندیش

نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید از انتشارات نس نو اندیش  داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مبینا
مبینا
8 سال قبل

تشویق کردن حس انگیزه را درانسان تقویت میکند