اثر رفتار هم دلانه

جی۵ لاین: جهانگردی در هنگ کنگ به یک مغازه بزرگ و زیبای جواهر فروشی رفت و مشغول تماشای سنگ های قیمتی آنجا شد. در میان جواهرات سنگ تیره ای بود که هیچ جلوه ای نداشت. جهانگرد به جواهر فروش گفت: این سنگ اصلا زیبا نیست. جواهر فروش گفت: صبر کن؛ بعد سنگ را برداشت و در مشتش گرفت و چند دقیقه بعد مشتش را باز کرد، سنگ از زیبایی برق می زد. جواهر فروش گفت: این سنگ عقیق نام دارد ما جواهر فروش ها اسم آن را سنگ« هم دل» گذاشته ایم. کافی است چند لحظه این سنگ را میان دست تان بگیرید تا با حس همدلی شما، زیبایی و درخشندگی خود را ظاهر سازد.

نکته: آنهایی که خاک را به یک نظر کیمیا می کنند چه کسانی هستند؟ کسانی که با هم دلی و رفتارهای حمایتی، خزان تنهایی افراد دل شکسته را به بهار امید، تبدیل می کنند…

منبع تصویر:live
منبع اصلی: به دنیا آمده ایم تا آن را تغییر دهیم/ مسعود لعلی/ انتشارات بهار سبز
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات بهار سبز داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدیق
صدیق
9 سال قبل

آدمیان به لبخندی که بر دل می نشانند و به دردی که از یکدیگر می کاهند می ارزندو ما بودن چنین انسانهایی را می خواهیم چون با همدلی و همدردی خود با سایر همنوعان خود دنیا را زیباتر و گذر روزگار را شیرین ترمیکنند.به این امید که ما هم بتوانیم فقط با همدلی کردن با دیگران به زیبا کردن دنیا کمک کنیم. :clover:

نازنین
نازنین
9 سال قبل

درقلب خیلی ها که فکر می کنیم آدمهای خیلی بدی هستند خشن هستند ناعدال اهستند و خیلی صفات دیگر…. ولی اینطور نیست زمانه از آن ها آدماهای سیاهی ساخته مثل معدنچی در یک معدن الماس و طلا که صورت سیاهی دارد ولی اگر این صورت را بشوید بسیار زیبا می شود و اگر آن سنگ الماس را به ما نشان دهند یک سنگ بی ارزش است ولی وقتی درون آن را باز می کند الماسی گرانبها درون آن خوابیده . قلب ما انسانها همینطور است به خاطر جبر زمانه صورت سیاهی داریم ولی اگر یک معدنچی قلب ما رابشکافد درون… بیشتر بخوانید

hilda
hilda
9 سال قبل

چقدر زیبا. وقتی با یه نفر همون اندازه که یک رنگ و هم دل باشی به همون اندازه از زیبایی اون شخص بهره میبری.این حکایت مصداق واقعی ارتباط ما با اطرافیانمونه.